سیاسی و اجتماعی

برگزاری بیش از ۲۰ برنامه توسط جمعیت هلال احمر زنجان در دهه فجر

برگزاری بیش از ۲۰ برنامه توسط جمعیت هلال احمر زنجان در دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ برنامه در بخش های مختلف اعم از راه اندازی خانه های هلال، آموزشی و ارایه خدمات پزشکی توسط هلال احمر این استان اجرا می شود.
دکتر سید قاسم موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دهه فجر امسال کاروان های سلامت هلال احمر به منظور ارائه خدمات پزشکی رایگان به مناطق کم برخوردار در سطح روستاهای استان اعزام می شوند.
وی از اعمال تخفیف درهزینه های خدمات توانبخشی خبرداد و اظهارداشت: از نخستین روز دهه فجر ارائه خدمات توانبخشی با ۱۰ درصد در بخش های مختلف توانبخشی و فیزیوتراپی آغاز و تا پایان این دهه در شهرستان های زنجان و طارم ادامه خواهد داشت.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از افتتاح بیش از ۱۰ خانه هلال خبرداد و گفت: این خانه ها با هدف ارائه آموزش های هلال احمر و افزایش تاب آوری در میان جوامع شهری و روستایی در شهرستان های زنجان، طارم، ابهر و خرم دره افتتاح خواهد شد.
موسوی از آغار اجرای طرح “دادرس” خبرداد و اظهارداشت: طرح دانش‌آموز آماده در روزهای سخت همزمان با نخستین روز از دهه فجر در ۱۵۰ مدرسه استان با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان بویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش عملیاتی می شود.
وی، نشست های روشنگری و بصیرت افزایی با محوریت تبیین روند شکل گیری و ادامه نهضت انقلاب مردمی ایران، برگزاری کارگاه آموزشی گام دوم انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده شهید جمعیت هلال احمر، اهدای خون توسط کارکنان و داوطلبان هلال احمر استان، عضوگیری از علاقمندان برای فعالیت در هلال احمر، اجرای طرح آموزش همگانی و آشنایی مقابله با مخاطرات و بلایا در خانه های هلال روستایی و دستگاه های اجرایی، آغاز آموزش های تخصصی ویژه نجاتگران در دهه فجر را از دیگر برنامه های هلال احمر استان زنجان برشمرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دیدار و عیادت از خانه سالمندان، استقرار ایستگاه سلامت در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در سطح استان و ایجاد هشتک و تولید محتوا با محوریت دستاورد های چهل و سه ساله نظام انقلاب اسلامی در فضای مجازی از دیگر برنامه های دهه فجر هلال احمر استان به شمار می رود.
موسوی یادآوری کرد: ۲۲ روز بهمن شرکت پرشور کارکنان، اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در راهپیمایی این رقم خواهد خورد.
وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات امدادی با حضور امدادگران و نجاتگران برای شرکت کنندگان در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا