اخبار ویژهاقتصاد

پرداخت ودیعه مسکن به مستاجرین زنجانی تسریع شود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،بر لزوم تامین مالی مستاجرین (ودیعه مسکن) در استان زنجان تسریع کرد و گفت: روسای بانکهای استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند.
اصغر اسماعیلی در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان، گفت: دستور العمل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استانها ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: در راستای اجرایی سازی بند نخست مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن در اردیبهشت ماه سالجاری و مصوبات جلسه و با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاههای مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده قانون مالیات های مستقیم (مالیات بر خانه های خالی)، تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استانها ابلاغ شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: تاکنون سه جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ذیل شورای مسکن به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان تشکیل شده است.
اسماعیلی، به ترکیب اعضای این کارگروه اشاره کرد و بیان داشت: فرمانده فراجای، شهرداری، فرمانداری هر شهرستان، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان،مدیرکل سازمان صمت(سازمان صنعت،معدن و تجارت)، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل سازمان امور مالیاتی، نماینده وزارت اطلاعات، نماینده اطلاعات سپاه، نماینده شهرداری هر شهرستان، نماینده صدا و سیما، فرمانده بسیح اصناف، رئیس اتاق اصناف و روسای بانکها و رئیس اتحادیه مشاورین املاک عضو این کارگروه هستند.
وی با بیان اینکه در این جلسات بر تشکیل گشت های ساماندهی بنگاههای مشاور املاک تایید شده است، تاکید کرد: همچنین بازرسین مکلف به ثبت تخلفات بوده و سپس بارگذاری آن به صورت روزانه در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی «سیمبا» هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه رئیس جمهور به کنترل بازار مسکن بسیار تاکید دارند، گفت: در بخش مسکن دستگاههایی که به نوعی مسئول هستند باید ورود جدی به کنترل بازار مسکن داشته باشند و در این راستا فرمانداران موظف به هماهنگی با دستگاههای امنیتی و انتظامی جهت حضور در گشت های مشترک می باشند.
اسماعیلی، بر لزوم تقویت تشکیل گشت های مشترک تاکید کرد و گفت: وظایف هر دستگاه مشخص است و همه دستگاهها دخیل هستند و باید در این خصوص ورود کنند.
وی بر لزوم شناسایی بنگاههای املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا باید دستگاههای اجرایی متولی در این خصوص مدیریت و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

لزوم برگزاری جلسات منظم با انبوه سازان و مالکین املاک مسکونی در مناطق شهری

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، لزوم تسریع در شناسایی خانه های خالی را از تاکیدات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد و گفت: توجه به این مهم از وظایف مهم کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات است و در این میان شهرداری های هر شهر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان و دستگاههای خدمات رسان مکلف به تشکیل گروه های شناسایی میدانی خانه های خالی و معرفی مالکین این املاک به کارگروه طی سه هفته پس از ابلاغ این دستور هستند.
اسماعیلی ابراز کرد:یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است شناسایی خانه های خالی است و در این راستا در زمینه شناسایی خانه های خالی، برای هریک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاههای اجرایی پای کار آمده و ورود جدی بکنند.
وی افزود: دبیران کارگروه باید نسبت به برگزاری جلسات منظم با انبوه سازان و مالکین املاک مسکونی در مناطق شهری با هدف عرض حداکثری این املاک به بازار اجاره اقدام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،بر لزوم تامین مالی مستاجرین در استان زنجان تسریع کرد و ادامه داد: روسای بانکهای استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت(اولویت) افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند و باید گزارش تسهیلات پرداختی توسط بانکها به دبیرخانه ارسال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا