سیاسی و اجتماعی

حریق در مراتع در کمین است

متاسفانه ۹۰ درصد از آتش سوزی ها در مراتع به علت سهل انگاری بوده و عامل انسانی دخالت مستقیم در این زمینه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست هماهنگی مدیران اداره‌کل، اظهارکرد: همکاری و مشارکت مردم باید در حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود و در این راستا توجه به این مهم مانع از تخریب جنگل‌ها می‌شود.
وی یادآور شد: منابع طبیعی متعلق به مردم است و بهره‌برداران از این ثروت ملی نیز کشاورزان و دامداران هستند و باید برای حراست از آن تلاش کنند.
وی همکاری بسیج و مدیریت بحران را در اطفای حریق مراتع بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: هر هکتار جنگل تأمین‌کننده اکسیژن ۲.۵ نفر است و با آتش‌سوزی ۵۰ هکتار جنگل اکسیژن ۷۵ نفر از بین می‌رود.
این مسئول با تاکید بر اینکه باید اسامی نیروهای کشیک برای مواجه با حریق احتمالی تهیه و اعلام شود، افزود: بی‌توجهی به این موضوع قابل قبول نیست و همه باید به این موضوع توجه لازم را داشته و در صورتی که شهرستان‌ها نیاز به تجعزات دارند اعلام کنند.
آقاجانلو در ادامه به موضوع استعلام مرغداری‌ها اشاره کرد و از مدیران ذی‌ربط خواست در اسرع وقت به این موضوع توجه داشته باشند.
در این جلسه به موضوعاتی همچون تهیه آتش‌کوب، آخرین وضعیت صدور اسناد تک برگی و مهلت اعلام شده، ضرورت ثبت به‌موقع حریق در سامانه و وضعیت درآمدی شهرستان‌ها اشاره و رسیدگی به این موارد مورد تاکید قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا