اقتصاد

افتتاح  ۲۳ پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان همزمان با دهه فجر

افتتاح  ۲۳ پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان زنجان همزمان با دهه فجر

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان در جمع خبرنگاران استان با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ایام مبارک دهه فجر گفت: در این ایام بخشی از پروژه های عمرانی در حوزه روستایی ، اعم از اجرای طرح هادی، طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و مسکن محرومین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رضا خواجه‌ای با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی در سطح روستاها استان،خاطر نشان کرد: طرح هادی روستایی بصورت نمادین در ۸روستای استان در این ایام افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مهمترین هدف طرح‌‌های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاها اعلام کرد و افزود: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می روند.

خواجه ای تصریح کرد: در این ایام، ۱۵ پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی و همچنین بهسازی مسکن ویژه محرومین افتتاح خواهد شد.
وی یادآور شد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد ۵درصد تاسقف۱۰۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارتهای زمان بحران و سوانح طبیعی می باشد.

خواجه ای ادامه داد : زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استان های پیشرو کشور محسوب می شود به طوری که در این زمینه از متوسط کشوری بالاتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا