علم و فناوری

فراخوان نخستین جشنواره ایده های برتر اشتغالزا و کارآفرینی

فراخوان نخستین جشنواره ایده های برتر اشتغالزا و کارآفرینی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کسانی که ایده ای در زمینه کارآفرینی و اشتغال دارند می توانند در جشنواره کشوری ایده های اشتغال زا ثبت نام نمایند . به ایده های برتر جوایز ارزنده تعلق خواهد گرفت.

محمدرضا انصاری افزود: فراخوان نخستین جشنواره ایده های برتر اشتغالزا و کارآفرینی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد.

وی عنوان کرد: در متن فراخوان این جشنواره آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنایت به رویکرد دولت سیزدهم در خصوص تلاش برای ایجاد و تثبیت اشتغال و به منظور شناخت ایده پردازان خلاق و فرصت های ویژه اشتغال در مناطق مختلف کشور، اقدام به شناسایی و کمک به عملیاتی نمودن ایده های برتر اشتغالزا کرده است.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ ایده پردازی، کارآفرینی و اشتغالزایی، شناسایی ایده های برتر و تشکیل بانک اطلاعاتی از ایده های برتر و صاحبان ایده، فراهم نمودن زمینه حمایت از ایده های برتر اشتغالزا و عملیاتی نمودن آنها و کمک به اشتغال پایدار در کشور از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

انصاری تاکید کرد: بر اساس این فراخوان، صاحبان ایده در سراسر کشور می توانند در بازه زمانی ۲۰ دی لغایت ۱۰ بهمن ماه سال جاری با مراجعه به سامانه کارآفرینان برتر به نشانی زیر نسبت به ثبت ایده خود اقدام کنند : https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir ایده های ارائه شده علاوه بر حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی به صورت کلی، مباحثی از قبیل ؛ مشاغل خانگی ، اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان، معلولین، معتادین بهبودیافته، زندانیان آزادشده، زنان سرپرست خانوار، اشتغال مرتبط با محیط زیست (کارآفرینی سبز)، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار، اشتغال در مناطق روستایی و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران را در بر می گیرد. برترین ایده ها بر اساس نوآورانه بودن، میزان امکان پذیری اجرای ایده ها، تاثیر بر اشتغال کشور و تعداد اشتغال ایجادی، پایدار بودن اشتغال و نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای آن ایده، ارزیابی می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا