سیاسی و اجتماعی

مسئولان آموزشی باید به دنبال عدالت‌محوری و انقلابی‌گری باشند

مسئولان آموزشی باید به دنبال عدالت‌محوری و انقلابی‌گری باشند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌و پرورش گفت: توجه به اسناد بالادستی و تقویت جایگاه فرهنگیان در جامعه باید جزو برنامه‌ها قرار گیرد.
مهدی فیاضی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان، افزود: یکی از موارد مورد توجه در مدیریت آموزش‌وپرورش، نگاه جامع به بیانیه گام دوم انقلاب است؛ چراکه چشم‌انداز آینده فرزندان‌مان در آن ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان قشری هستند که آینده‌سازان را تربیت می‌کنند، تصریح کرد: فرهنگیان باید مرجع الگوگیری در جامعه باشند؛ چراکه این قشر در تعامل مستقیم با کودکان و نوجوانان ما هستند و می‌توانند در شکل‌گیری شخصیتی آن‌ها نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

این مسئول در ادامه به ضرورت تقویت شورای آموزش‌وپرورش در استان اشاره کرد و یادآور شد: جلب مشارکت نخبگان در راستای پیشبرد اهداف در آموزش‌وپرورش حائز اهمیت است و انتظار داریم در استان از این ظرفیت استفاده شود؛ در کنار آن ایجاد حلقه مدیریتی جدید و بهره‌مندی از توان فرهنگیان جوان در سمت‌های مختلف نیز کارگشا بوده و از انتظارات وزارتخانه به‌شمار می‌آید.

فیاضی همچنین با بیان اینکه مسئولان آموزشی باید در کنار همه نیروها بوده و به دنبال عدالت‌محوری و انقلابی‌گری باشند، تصریح کرد: پاکدستی و فسادستیزی نیز باید در سرلوحه کار قرار گیرد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش به اهمیت ساماندهی هدایت تحصیلی برای رشته‌های متوازن اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع حائز اهمیت است باید به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای توجه کنیم، بزرگ‌ترین مشکل ازدواج دیرهنگام، کارآفرین نبودن فرزندان ما است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا