اخبار ویژه

شهردار جدید فردی متخصص و باتجربه است

شهردار جدید فردی متخصص و باتجربه است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛استاندار زنجان  در مراسم معارفه شهردار جدید شهر زنجان، با اشاره به برخی عقب ماندگی های موجود در حوزه های مختلف در مقایسه با شهرها و استان های همجوار، اظهار داشت: باید شاخص‌های عددی مشخصی برای توسعه شهرهای استان تعریف شود تا در زمان ارزیابی نیز بتوان پیشرفت های حرکت را بیان نمود.

محسن افشارچی افزود: در بسیاری از شاخص‌های شهرسازی نیاز به تلاش بیشتری داریم و همانگونه که به مدیران گوشزد نموده ام، اکنون دیگر فرصت اصطکاک نداریم و باید پاسخ‌گو باشیم.

وی با بیان اینکه رسیدن به ساحل آرامش شهر زنجان را به فال نیک می‌گیریم، افزود: شهردار جدید فردی شناخته شده، متخصص و باتجربه است و باید همه توان خود را در راستای توسعه شهر و استان خود به کار گیریم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه همه ما دغدغه سربلندی نظام را داریم، افزود: این حکومت منادی سبک زندگی جدیدی بوده و پای آن خون‌های زیادی ریخته شده است، به همین خاطر باید حواس‌مان به این مسئله باشد که در برابر خداوند و مردم پاسخگو خواهیم بود.

وی با انتقاد از بالا بودن نرخ اجاره‌بها در استان زنجان، یادآور شد: باید برنامه‌ای تهیه شود تا مراکز خرید در شهرک‌های اقماری توسعه یابد و با حداقل قیمت در اختیار فروشندگان قرار گیرد تا بالطبع آن شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

افشارچی همچنین راه‌اندازی مراکز مختلف سرویس‌دهنده به شهروندان بر اساس عدالت را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: شهر را در حالی توسعه داده‌ایم که زیرساخت‌ها فراهم نیست، به همین خاطر باید توسعه سطح را مد نظر قرار داده و شهر را متوازن توسعه دهیم.

وی در ادامه بر ضرورت توجه شهرداری به پتانسیل های حوزه گردشگری تاکید و عنوان کرد: لکه اصلی گردشگری شهر زنجان در سبزه‌میدان قرار دارد، لذا باید در تکمیل این طرح اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

مقام عالی استان ا بیان اینکه بهترین مدل حکمرانی، مدلی است که بر مبنای شبکه های مردمی باشد، خاطرنشان کرد: باید در مدیریت شهر مردم را دخیل کنیم و با استفاده از مشارکت عمومی، سرعت در کارها را افزایش دهیم.

گفتنی است در این مراسم علیرضا فیروزفر شهردار منتخب شورای شهر زنجان که با حکم وزیر کشور بعنوان شهردار زنجان منصوب شده بود رسما معرفی گردید.

وی که دارای مدرک دکترای عمران از دانشگاه کینگستون انگلستان می باشد، پیش از این رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان بود و عناوینی همچون ریاست هیات امناء حسینیه اعظم زنجان، عضویت در هیات علمی دانشگاه زنجان، ریاست منطقه ۲۲ دانشگاه آزاد اسلامی، مدیرکل دفتر فنی استانداری، ریاست هیات کشتی استان و … را در کارنامه سوابق خود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا