اقتصاد

 طرح هادی در ۳۱۹ روستای استان مورد بازنگری قرار گرفته است

 طرح هادی در ۳۱۹ روستای استان مورد بازنگری قرار گرفته است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، اکنون برای ۶۰روستای زیر ۲۰ خانوار در استان، طرح هادی تهیه شده است، اظهار کرد: تعداداجرای طرح هادی درروستاهای بالای۲۰ خانوار ، ۴۱۳ روستا می باشد

رضا خواجه ای با اشاره به اینکه، با توجه به اتمام افق ده ساله طرح هادی برای ۳۱۹روستا طرح بازنگری تهیه شده است.، افزود: تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری تا پایان سال جاری ۲۶۲ روستا می باشد.

وی میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان ۵۸/۲ % و در سطح کشور ۴۶.۲% دانست و گفت: در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: بازنگری طرح هادی پس از اتمام دوره ۱۰ ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده یا بر اساس ضرورت های مختلف قبل از ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می گیرد، البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آنها نیز باید بررسی و تحلیل شده و تایید شوند.

خواجه ای با تاکید بر اینکه، طرح های هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیرد، یادآور شد: هر ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی ها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

وی توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم را از اهداف اصلی بنیاد مسکن دانست و گفت: امروزه طرح هادی روستایی مهمترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است و در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی در این زمینه خدمات ارزشمندی به روستائیان ارائه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا