دین و مذهب

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان زنجان

مرحله شهرستانی ۴۵ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نغمات دینی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان های زنجان، روز جمعه ۳۱ تیرماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت:مرحله شهرستانی ۴۵ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نغمات دینی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان های زنجان ،طارم ،ماهنشان ،سلطانیه و ایجرود از امروز بطور متمرکز در شهرستان زنجان برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام سید موسی موسوی افزود: مجموع شرکت کنندگان این شهرستان ها در این مسابقات ۳۰۰ نفر هستند که در رشته های آوایی (صوتی) از جمله حفظ ، قرائت ترتیل و تحقیق ، دعاخوانی ، همخوانی و همسرایی ، تواشیح ، اذان به رقابت خواهند پرداخت.
بر طبق زمان بندی انجام شده مسابقات خواهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( ۵و۶ مرداد ماه) و برادران در روز جمعه (۷ مردادماه )در محل زینبیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.
علی ذوالقدر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده نیز با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در این شهرستان گفت: این مسابقات در روز جمعه ۳۱ تیرماه در رشته‌های آوایی در شهرستان خدابنده در حرم مطهر قیدار نبی (ع) در رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ ۲۰جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد.
وی افزود: این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در حرم قیدار نبی (ع) با دعوت از داواران ممتاز استانی در هر دو بخش با حضور ۲۰۰ نفر شرکت کننده برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده افزود: در این مسابقات نفرات برتر هر رشته معرفی و از طرف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده که عهده دار برگزاری مسابقات بود با اهدای لوح و هدیه یادبود همراه با جایزه نقدی تجلیل بعمل آمد.
گفتنی است، در این مراسم از
بتول هاشمی نفر اول قرائت تحقیق،
پروین زنگینه به عنوان نفر اول قرائت ترتیل،
هاجر بیگدلی به عنوان نفر اول رشته حفظ ۵جزء،
پروانه بیگدلی به عنوان نفر اول رشته حفظ ۱۰جزء،
سمانه سهندی به عنوان نفر اول رشته حفظ ۲۰ جزء
و صغری طارمی نفر اول رشته حفظ کل در بخش خواهران تجلیل شد.
همچنین در بخش برادران:
ابوالقاسم خدابنده‌لو به عنوان نفر اول رشته قرائت ترتیل
میلاد کثیرلو به عنوان
نفر اول رشته قرائت تحقیق
ولی اله کریمی به عنوان نفر اول رشته حفظ ۵جز،
هادی بیگدلی به عنوان نفر اول رشته حفظ ۲۰جز
و جعفر صفری به عنوان نفر اول رشته حفظ کل برداران تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا