پزشکی و سلامت

برگزاری مانور دور میزی مدیران جمعیت هلال احمر استان زنجان

در هفتمین روز از هفته پدافند غیرعامل، مانور دور میزی مدیران هلال احمر با موضوع وقوع سیل در روستاهای این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر سید قاسم موسوی در مانور دورمیزی وقوع سیل در روستاهای استان زنجان به مناسبت هفته پدافند غیر عامل افزود: هفته پدافند غیرعامل امسال با شعار”پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیر ساخت ها و تداوم کارکردها برای مردم است.

وی، پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات در راستای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران دانست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این راستا مانور دور میزی که تمرینی به منظور آمادگی در حوادث غیرمترقبه، مدیریت، تصمیم گیری درست، هماهنگی و تعامل بیشتر به منظور ارائه خدمات مطلوب امدادی در سیل به آسیب دیدگان ناشی از حوادث است را برگزار می کنیم.

موسوی تاکید کرد: مانور دورمیزی برنامه تکمیلی است که گام به گام برای هماهنگی و ارائه خدمات امدادی تمرین و تکمیل می شود تا بر اثر تکرار نقاط ضعیف را شناسایی کرده و در صورت وقوع حوادث در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت پاسخ لازم به حوادث را بدهیم.

وی اظهارداشت: علاوه بر برگزاری مانورهای دور میزی در هلال احمر استان با هدف آمادگی برای پاسخ به حوادث، یکی از راهکارهای کاهش خطرات جانی و مالی ناشی از حوادث ارتقای سطح آگاهی هموطنان در جامعه و ایجاد آمادگی در بین اقشار مختلف می باشد که این مهم از طریق ارائه آموزش های مورد نیاز برای عموم مردم در دستگاه های اجرایی، شرکت ها، کارخانه ها و واحدهای تولیدی و اعضای خانه های هلال در سطح شهرها، روستاها و محلات است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، سناریوی مانور دور میزی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل را وقوع سیل بر اثر بارندگی های شدید در سطح ۱۶ روستا در شهرستان های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ماهنشان و ایجرود بیان کرد.

گفتنی است، در این مانور معاونان و روسای شعب جمعیت هلال احمر استان زنجان وظایف، اقدامات، نحوه ارائه خدمات امدادی و اسکان اضطراری هموطنان آسیب دیده از سیل را تبیین کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا