اخبار ویژه

باید به سمت شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم

باید به سمت شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،استاندار زنجان در آیین افتتاح خط تولید پارچه کیسه هوا (ایربک)در شرکت نخ تایر صبای زنجان، گفت: آمادگی داریم کمک کنیم تا با کمترین صرف انرژی بیشترین آورده را در سرمایه گذاری‌ها در استان زنجان داشته باشد.

محسن افشارچی ر با بیان اینکه خوشبختانه ذهنیت مدیریت در جمهوری اسلامی در حال تغییر است افزود: جمهوری اسلامی به حکمران های محلی اعتماد می‌کند، در حالی که درگذشته چنین نبود.
وی با اشاره به اینکه قبلا نفتی وجود داشت و توان دولت مستقل از بخش خصوصی بود، تصریح کرد: ما فقط کاسه ها را که زیر شیرهای نفت گرفته می شد پُر می کردیم تا آن را برای ایجاد و افتتاح سرمایه گذاری‌های دولتی به کار بگیریم.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هم اکنون این مهم برای حکمرانان محلی به یک چالش تبدیل شده است، یادآورشد: در حال حاضر در یک مجموعه دولتی باید کمک کار و تسهیلگر وجود داشته باشد تا به رشد اقتصادی ۷/۸ درصدی هدفگذاری شده برسیم.

افشارچی با بیان اینکه برای رسیدن به این میزان رشد، حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز داریم تصریح کرد: بخشی از آن را در مسکن، بخشی را در بخش خصوصی و بخشی را هم از مجموعه “شستا” در سال آینده کمک می گیریم.
وی با بیان اینکه نگاه ما به “شستا” نگاه ویژه است، افزود: خوشبختانه حرکت سرمایه‌گذاران از تهران به سمت قزوین تا حدودی اشباع شده است و سرمایه گذاران در حال حرکت به سمت زنجان هستند و می‌توان از موقعیت این استان استفاده بهینه کرد و در این راستان از شستا هم کمک گرفت.
افشارچی مجموعه هایی مثل شستا را توانمند، جا افتاده و با سابقه در کشور خواند و گفت: با کمک این مجموعه باید به سمتی حرکت کنیم که با منبع کمتر، آورده و بازده بیشتری داشته باشیم.

استاندار زنجان تصریح کرد: در صحبت از بهره وری حرف از آب، برق، گاز و سایر منابع انرژی هم می شود، و ما نگران هستیم که این بهره‌وری در جای دیگر به ما ضربه بزند و در این خصوص یکی از کارهای مهمی که میشود در حوزه بهره‌وری انجام داد حرکت به سمت دانش بنیان ها است.

افشارچی تاکید کرد: باید به سمت شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم تا با انرژی کمتر، آورده بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، خط تولید پارچه کیسه هوا ( ایربگ) با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال، ظرفیت ۶ میلیون مترمربع و اشتغالزایی ۸۵ نفر روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار زنجان و رییس سازمان تامین اجتماعی در شرکت نخ تایر صبای زنجان آغاز به کار کرد.

بهره برداری از این خط تولید در سه هزارو ۷۰۰ مترمربع مساحت، با ۳۵ دستگاه ماشین آلات بافندگی، سالانه بیش از ۱۸میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا