علم و فناوری

بخش فناوری اطلاعات به سرمایه کمتری نیاز دارند

بخش فناوری اطلاعات به سرمایه کمتری نیاز دارند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری زنجان گفت: بر اساس انتظارات استاندار محترم از این معاونت، علاوه بر انجام وظایف ذاتی در حوزه امور مالی، اداری و پشتیبانی استانداری و واحدهای تابعه، توسعه دولت الکترونیک و پیاده سازی حاکمیت الکترونیک در سطح استان و کمک به توسعه اقتصاد دیجیتال از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در سال آینده خواهد بود.

مرتضی شهامی ضمن تشریح برنامه ها و اهداف معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، به بیان دیدگاه های خود درخصوص ظرفیت های موجود در استان زنجان و موارد مغفول مانده و نیاز به تلاش در راستای توسعه استان زنجان پرداخت.

وی رشد و توسعه دولت الکترونیک و پیاده سازی حاکمیت الکترونیک در سطح استان و کمک به توسعه اقتصاد دیجیتال را از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در سال آینده برشمرد و افزود: برای دستیابی به این اهداف باید از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استان و کارگروه‌های استانی و ملی استفاده شود و ایجاد راهکارهای تعاملی بیشتر مابین بخش خصوص و دولت، به رفع تدریجی مشکلات موجود و توانمندسازی شرکت‌های خصوصی استان منجر خواهد شد.

معاون استاندار زنجان خاطرنشان کرد: استان زنجان در حال حاضر در شاخص IDI یا شاخص توسعه ICT رتبه ۱۹ کشور را دارد و امیدواریم با حمایت های استاندار محترم و با کمک و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و همچنین بخش خصوصی فعال استان بتوانیم جهش خوبی را در این زمینه به وجود بیاوریم.

شهامی با بیان اینکه بخش فناوری اطلاعات به سرمایه کمتری نیاز دارند و موضوع ایجاد بازار فروش محصولات موضوع مهم‌تری است، اظهار داشت: دو راهکار صادرات خدمات فنی به کشورهای همسایه و ایجاد ارتباط با شرکت‌های بزرگ صنعتی استان برای اتصال به بازارهای نیازمند به خدمات این بخش می‌تواند در رشد و توسعه بخش فناوری اطلاعات استان مؤثر باشد.

معاون استاندار زنجان در پایان خاطر نشان کرد: جلب همکاری و همراهی مسئولین دولتی برای تبدیل خدمات موجود به خدمات الکترونیک نیازمند فضاسازی درست توسط رسانه‌های استان است و با همکاری همه رسانه‌های استان، چنانچه اطلاع‌رسانی لازم، مستمر و دقیق در مسیر حرکت به سمت اهداف ترسیم شده برای رشد و توسعه استان انجام شود تا بتوانیم در بهبود وضعیت اقتصادی استان و ارتقاء وضعیت خدمات ارائه شده به مردم و فعالین اقتصادی موفق شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا