سیاسی و اجتماعی

لزوم پایش زیرساخت‌ها در شرایط بحرانی   

لزوم پایش زیرساخت‌ها در شرایط بحرانی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل استانداری زنجان، گفت: دستگاه‌های مختلف، شرح وظایف روتین و مشخصی دارند و دارای پتانسیل‌هایی هم هستند که در هنگام بارش برف و پیش آمدن بحران می‌توانند کمک حال خوبی باشند.
سیدمحمد شعاعی اظهار کرد: بارش برف اخیر به دلیل عدم بارندگی طی سالیان اخیر، تلنگری برای همه دستگاه‌ها بود و دستگاه‌های مختلف حتی غیرمرتبط با مدیریت بحران نیز پتانسیل‌های لجستیکی خود را به ستاد مدیریت بحران استان اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: همه ما در یک استان زندگی می‌کنیم و حتی دستگاه‌هایی که پتانسیل لجستیکی ندارند نیز دارای امکانات و تجهیزاتی سبک دیگری هستند که در چنین مواقعی می‌توان بهره برد لذا شرایط کنونی می‌طلبد که تمام دستگاه‌ها متناسب با نوع شرایط، پای کار آمده و حتی امکانات حداقلی خود را نیز در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند.

شعاعی تاکید کرد: انتظارات مردم زیاد است که باید بتوانیم مدیریت کنیم و هماهنگی لازم برای تامین تیغ در روستاها فراهم شود.

وی افزود: زیرساخت‌ها از قبیل آب، برق و گاز حتماً باید در این شرایط پایش شوند و شرکت‌های خدمات رسان باید در آماده‌باش کامل باشند تا در صورت وقوع حوادث و قطع احتمالی زیرساخت‌ها بلافاصله وارد عمل شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ابراز داشت: اداره کل راهداری استان تا زمانی که از ثبات شرایط مسیرها مطمئن نشده‌اند، اجازه ورود به محورها داده نشود.

شعاعی به پاکسازی معابر داخل شهر اشاره کرد و گفت: از عوامل شهرداری باید تشکر کرد و این‌طور نیست که بگوییم هیچ کاری نکرده‌اند.

وی افزود: پاکسازی معابر در پی افزایش میزان بارش برف، نیاز به ماشین‌آلات سنگین دارد و با عوامل انسانی و ماشین‌آلات سبک نمی‌توان کاری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: از رسانه ملی و شرکت ارتباطات سیار انتظار داریم در چنین شرایطی با ارسال پیام‌های کوتاه و تولید و پخش تیزرهای مختلف نسبت به فرهنگ سازی این موضوع اقدام کرده و در این زمینه فعالیت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا