پزشکی و سلامت

حمایت بهزیستی از ۳ هزار فرد کم شنوا و ناشنوا

حمایت بهزیستی از ۳ هزار فرد کم شنوا و ناشنوا

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در دیدار هیئت رییسه بنیاد بخشش، از آغاز به کار شعبه بنیاد بخشش در زنجان خبر داد و گفت :این بنیاد بزودی در راستای درمان کودکان ناشنوا و کاشت حلزون در این استان فعالیت خودرا آغاز خواهد نمود.

محمد محمدی در این دیدار زنجان را بهشت خیرین معرفی کرد و اظهار داشت: همواره مردم خیر زنجان در امر یاری رسانی به نیازمندان ،بیماران پیشتاز بوده اند و هرکجا مردم پا در عرصه خدمت گذاشته اند آن امر به تیکی به سرانجام رسیده است .

وی با بیان اینکه این بنیاد با هدف کمک به معلولیت ناشنوایی بیماران نیازمند ،کاشت حلزون شنوایی و ارتقا سلامت و توانمندسازی آن ها، به عنوان سرمایه های انسانی ارزشمند و موثر در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور فعالیت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طبق گزارش این بنیاد، هیچ‌کس به دلیل مشکلات مالی تاکنون از جراحی کاشت حلزون محروم نشده است .

این مقام مسئول ضمن درخواست از همشهریان برای غربالگری شنوایی نوزادان خود، تاکید کرد: غربالگری شنوایی نوزادان روشی سریع و آسان و بدون درد  برای تشخیص مشکلات شنوایی می باشد که توسط تست هایی به نام OAE و AABR انجام می شود و درحال حاضر ۸ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان تحت نظارت بهزیستی در سطح استان فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر این‌که اختلالات شنوایی از دوران کودکی بر گفتار افراد تاثیر می‌گذارد، اظهار نمود: در همین راستا بهزیستی استان زنجان اقدام به غربالگری شنوایی نوزادان و شناسایی اختلالات شنوایی در ۱۰ روز اول تولد کودک کرده  و این در حالی است که کاهش ذخیره لغات، کاهش حافظه شنیداری، هجی کردن لغات و افت تحصیلی از مشکلات افراد ناشنوا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از ۳ هزار فرد کم شنوا و ناشنو از خانواده‌هایی که یک فرد ناشنوا دارند خواست  حتماً قبل از ازدواج، غربالگری ژنیتک را در راستای کاهش معلولیت و تولد فرزند سالم انجام دهندو این در حالی است که ازدواج فامیلی، دارا بودن ژن ناشنوایی، عفونت‌های ویروسی در دوران بارداری، مشکلات زمان تولد از علل دیگر ناشنوایی است که باید به آنها نیز توجه داشت.

دکتر اجل لوئیان مدیرعامل بنیاد خیریه ملی بخشش نیز در این جلسه از بهزیستی جهت شناسایی و معرفی کودکان نیازمند و مستحق دریافت خدمات درمانی حوزه شنوایی و اقدام به موقع و غربالگری خواستارهمکاری شد .

وی افزود: بنیاد بخشش یک سازمان مردم نهاد غیر انتفاعی و غیر دولتی است که با انگیزه کمک به کودکان نیازمند کاندید کاشت حلزون شنوایی است و پیش از ارائه خدماتی که در حوزه شنوایی و کاشت حلزون و…. برای جامعه هدف انجام می‌شود، در سطح استان‌ها اهدافی همچون شناسایی کودکان نیازمند کاشت حلزون و مستحق دریافت خدمات درمانی حوزه شنوایی و اقدام به موقع در این راستا و غربالگری آنان برای دریافت خدمات، از مسائلی است که به عنوان اولویت کاری در این بنیاد خیریه‌ای دنبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا