اقتصاد

ثبت نام ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر زنجانی در سامانه نهضت ملی مسکن

ثبت نام ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر زنجانی در سامانه نهضت ملی مسکن

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیش از ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر در این استان در طرح نهضت ملی مسکن تا ۲۵ دی ثبت نام کردند.
بهزاد کردلو گفت: از ۲۸ مهر ماه سالجاری تا ۲۵ دی بیش از ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر در استان زنجان با احتساب مجردین بالای ۲۳ سال، در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان زنجان بیشترین ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در استان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: ۳۸ هزار و ۳۸ نفر در این شهرستان برای طرح نهضت ملی ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان همچنین از ثبت نام ۴ هزار نفر در شهرستان ابهر خبر داد و گفت: مابقی ثبت نام‌ها هم مربوط به شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر می‌باشد.

کردلو با تاکید بر اینکه ثبت نام مجردین بالای ۲۳ سال هم در طرح نهضت ملی مسکن از ۲۰ دی آغاز شده است، تاکید کرد: ثبت نام تا ۲۰ بهمن ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه پالایش متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان شروع شده است، بیان داشت: طی یک یا دو ماه آینده پالایش تمام خواهد شد و جهت تشکیل پرونده هم به متقاضیان واجد شرایط پیامک ارسال می‌شود تا به کارگزاری‌ها مراجعه کرده و مدارک خود را تکمیل کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه سقف تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها ابلاغ شده است، ادامه داد: پرداخت این تسهیلات برای برخی از پروژه‌ها در دست انعقاد قرارداد است و سقف تسهیلات برای مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و برای شهرستان ابهر و سایر شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر ۳۰۰ میلیون تومان و برای روستاها ۲۵۰ میلیون تومان می‌باشد.

کردلو با اشاره به اینکه تسهیلات در ۴ مرحله با درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود، تصریح کرد: ۱۰ درصد در زمان اتمام پی و فونداسیون، ۴۰ درصد پایان اسکلت و سقف ،۲۵ درصد پایان سفت کاری و ۲۵ درصد هم در مرحله پایان نازک کاری تسهیلات پرداخت می‌شود.

یادآور می‌شود شرایط ثبت نام برای مجردین مرد متقاضی مسکن شامل موارد ذیل است، امکان ثبت‌نام تنها برای متقاضیان مرد مجرد بین «۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال» تمام مجاز است، داشتن حداقل ۲۳ سال تمام سن در هنگام ثبت‌نام، نداشتن سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی (دارا بودن فرم “ج” سبز) از تاریخ اول فروردین ۱۳۵۷.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا