سیاسی و اجتماعی

لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه همسران و مادران شهدا

لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه همسران و مادران شهدا

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه همسران و مادران شهدا گفت: خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه مادران و همسران شهدا دین خود را به کشور ادا کردند و امروز باید همه اقشار جامعه از مقام والای این عزیزان که نماد ایثار و مقاومت هستند، به نحو شایسته تجلیل و تکریم کنند.

علی کاظمی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: مادران شهدا با تأسی از سیره و اخلاق نیکو و برجسته حضرت زهرا(س) نسل‌های ارزشمند و افتخار آفرین را به جامعه تحویل دادند که در طول ۸ سال دفاع مقدس حماسه‌های جاویدی ساختند.

وی با تاکید بر لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه همسران و مادران شهدا اضافه کرد: خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه مادران و همسران شهدا دین خود را به کشور ادا کردند و امروز باید همه اقشار جامعه از مقام والای این عزیزان که نماد ایثار و مقاومت هستند، به نحو شایسته تجلیل و تکریم کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه پرونده دو هزار و ۹۱۲ شهید در بنیاد شهید استان زنجان فعال هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۹۷۸ متاهل و یکهزار و ۹۳۴ نفر از شهدا مجرد هستند.

وی همچنین به تعداد والدین شهدای معزز در قید حیات اشاره داشت و افزود: ۴۲۲ نفر پدر و هزار و ۹۷ نفر از مادران گرامی والدین شهدا در قید حیات هستند و متاسفانه دو هزار و ۲۴۸ پدر و هزار و ۶۸۰ مادر شهید به فرزندان شهیدشان پیوستند.

کاظمی با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۴۱ بانوی شهیده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است: تاکید کرد: ۴۱ شهید زن زنجانی الگوی تمام عیار جامعه هستند و باید به درستی در جامعه معرفی شوند.

وی همچنین به برنامه‌های روز تکریم مادران و همسران شهدا در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: دیدار و تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا در سطح شهرستان‌ها با حضور مسئولان، برقراری تماس و ارسال پیامک تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) نیز به جامعه هدف و تجلیل از همسران و مادران شهدا توسط ادارات استان از قبیل سازمان زندان‌ها از جمله‌های روز تکریم مادران و همسران شهدا در استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدای مقاومت با سخنرانی یکی از سرداران جبهه مقاومت در حسینیه ثارالله زنجان و نشست هفتگی نقد و بررسی کتاب‌ روایت شده از زبان مادران شهدا با عنوان روایت مادری که به نقد و بررسی کتاب انتهای بن‌بست دوم روایت داستانی از زندگی‌نامه مادر غواص شهید عباس منتخبی به قلم خانم مهسا سیفی از ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا