علم و فناوری

برنامه‌های آموزشی بر اساس سیاست‌های اشتغال در دولت می باشد

برنامه‌های آموزشی بر اساس سیاست‌های اشتغال در دولت می باشد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از آموزش بیش از ۱۷ هزار نفردوره مهارت‌آموز در زنجان توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد و گفت: برنامه‌های آموزشی براساس سیاست‌های اشتغال در دولت در نظر گرفته شده است.

محمدرضا انصاری اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی بر اساس سیاست‌های اشتغال در دولت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آموزش‌های مهارتی و مؤلفه‌های آن،تصریح کرد: کیفیت آموزش‌های مهارتی بستگی به این دارد که با نیازهای بازار کار تناسب داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، ابراز کرد: آموزش مهارت به کار جویان در بخش شهری و روستایی، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، لایه‌های مختلف اجتماعی مانند سکونت‌گاه های غیررسمی، آموزش به زندانیان، توانمندسازی سربازان وظیفه انجام می‌شود.

انصاری با اشاره به بحث آموزش در صنایع و صنوف، تصریح کرد: ارتقا مهارت شاغلین بنگاه‌های اقتصادی یکی از وظایف ما است.

وی با بیان اینکه این دو وظیفه در کنار هم نیاز به حمایت مسئولان استانی برای توسعه کمی و کیفی مهارت‌های آموزشی مهارتی که در دو بخش دولتی و غیردولتی دارد، تصریح کرد: سعی می‌کنیم برنامه‌مان را باسیاست‌های توسعه اشتغال دولت منطبق کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به ارتقا بهره‌وری به‌خصوص در بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف، بیان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش بهره‌وری بنگاه‌ها اقتصادی است.

انصاری با بیان اینکه تمامی برنامه‌های ما با توجه‌ به رصدهایی که انجام شده یک‌ساله محقق شده است، افزود: مهم‌ترین موضوع بررسی اثرگذاری آموزش‌های مهارتی است که در استان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به میزان آموزش‌های داده شده توسط این اداره کل، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۷ هزار نفر دوره از دوره‌های آموزشی در بخش دولتی و غیردولتی استفاده کرده‌اند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا