اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

برنامه های دهه فجر باید در مردم شور ایجاد کند

برنامه های دهه فجر باید در مردم شور ایجاد کند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان:دکتر محسن افشارچی  در جلسه ستاد مراسم بزرگداشت دهه فجر که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های مختلف استان در استانداری زنجان برگزار شد با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های دهه فجر با محوریت ایجاد شور انقلابی در مردم، افزود: برنامه ها باید در حد توان استان، علاوه بر اینکه شور لازم را در مردم ایجاد کند، باید با رفع مشکلات آنها شیرینی گره گشایی از مسائل در این ایام در کام و یاد مردم باشد.
وی با بیان اینکه باید از برخی برنامه‌های تکراری جلوگیری شود اظهار داشت: باید برنامه ها را هدفمند جلو ببریم و روی بخشی از مشکلاتی که در استان است متمرکز شویم تا با رایزنی بین دستگاه‌های مربوطه حل و فصل شوند.
استاندار زنجان در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب و دیدگاه امام راحل که انقلاب اسلامی و دهه فجر را با بعثت حضرت رسول اکرم مقایسه می‌کنند، افزود: امام راحل(ره) می فرمایند در طول تاریخ بشریت، هیچ عیدی، شریف‌تر از عید مبعث نیست و اتفاقی که در مبعث می‌افتد تغییر مسیر تاریخ است.
افشارچی اظهار داشت: انقلاب اسلامی هم یک پیچ و نقطه عطف در تاریخ است و بنابراین بزرگداشت آن مانند بزرگداشت بعثت است.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به  این نقطه خاص، خون‌های بسیاری ریخته شده  است، تصریح کرد:پس باید حواسمان به انقلاب باشد و در بزرگداشت آن، دقت لازم را داشته باشیم.
افشارچی با بیان اینکه وضعیت روستاها در قبل از انقلاب از بابت راه، بهداشت و مسائل عمرانی برای نسل امروز ناملموس است، گفت: چون آن را ندیده اند پس بنابراین یک بخش از برنامه های دهه فجر باید در مردم و به ویژه نسل امروز شور ایجاد کند تا تفاوت جشن انقلاب با سایر جشن ها را احساس کنند.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تنها کشوری است که در مقابل نظام سلطه ایستاده است افزود: همانگونه که بعثت آمد تا بشر را از سر جهالت برهاند، انقلاب هم آمد تا بشریت را از شهر جهالت مدرن برهاند.
استاندار زنجان علت مشکلات کشور در حال حاضر ناشی از  ایستادگی در مقابل سلطه گران و به خاطر استقلال طلبی عنوان کرد و گفت: باید به سمت اجرای برنامه های هدفمند حرکت کنیم مستندات را برش زده و در فضای مجازی نشر بدهیم تا نسل جوان بیش از پیش با علل پیدایش انقلاب آشنا شوند.
افشارچی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دست و بازوی کسی که برای کارآمدی نظام پروژه ای را اجرا یا افتتاح کند می‌بوسیم، اگر چه از لحاظ بودجه و توان مالی مشکل داریم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حضرت آقا معمولاً در مناسبت ها گره گشایی هایی در حوزه دستگاه قضا با محوریت آزادی زندانیان انجام می‌دهند، اظهار داشت: امیدوارم این امر در استان نیز مورد توجه قرار گیرد و قطعا نماینده ولی فقیه هم در این راستا عنایت های لازم را خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا