سیاسی و اجتماعی

برگزاری مانور ساعت صفر زلزله در هلال احمر استان زنجان 

برگزاری مانور ساعت صفر زلزله در هلال احمر استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه مانور ساعت صفر گفت: مانور زلزله ۶ ریشتری ساعت۶:۴۶ دقیقه در ارمغانخانه با حضور مدیریت بحران استانداری از سوی هلال احمر این استان برگزار شد.
سید قاسم موسوی   افزود: شرح وظایف همه کارکنان هلال احمر در کد ۲ (برنامه عملیاتی کارکنان) تعریف و مشخص شده است که با توجه به تاکید رئیس جمعیت هلال احمر کشور در خصوص تقویت این کد، خوشبختانه این مهم در استان زنجان پیشرفت قابل توجهی دارد.
وی یادآوری کرد: معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تیم های یک، ۲ و سه برای برنامه عملیاتی کارکنان تعریف و فرمانده و جانشینان آن مشخص و فعال بوده و می توانند طبق ساختار ics به لحاظ اداری، مالی، برنامه ریزی، پشتیبانی و عملیاتی آماده بکار هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پس از اعلام گزارش زلزله فرضی با قدرت ۶ ریشتر ساعت ۶:۴۶ صبح پنجشنبه ۲۳ دی ماه در شهر ارمغانخانه به وقوع پیوست و بلافاصله اعضای مدیریت بحران هلال احمر استان بلافاصله در مرکز کنترل هماهنگی و عملیات هلال احمر حضور یافتند پس از این مرحله به نیروهای عملیاتی، تیم های واکنش سریع، امدادگران برای امدادرسانی فراخوان داده شد.
موسوی اظهار داشت: این مانور به منظور تمرین آمادگی امدادی سرعت عمل و افزایش توان اعضای مدیریت بحران هلال احمر استان، با سناریویی از پیش طراحی شده و بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان آن برگزار شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این نیز تعداد خودروهای امدادی، خودروهای انتقال تیم های عملیاتی و خودروهای حمل چادر بررسی و تبیین شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از تلاش ها و حمایت های مدیریت بحران استانداری زنجان در حوادث و بلایا قدردانی کرد.

هلال احمر نسبت به گذشته رشد قابل توجهی یافته است
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در ادامه این مانور افزود: هلال احمر نسبت به گذشته رشد قابل توجهی یافته چرا که مدیریت این مجموعه با برخوداری از تجربیات ارزنده، همفکری، هم اندیشی و تعامل در مجموعه استان موجب پیشرفت این مجموعه شده است.
صفی اله کرامتی اظهارداشت: متاسفانه کرونا فرصت های لازم را از دست همه گرفته و مکشلاتی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه زنجان معین منطقه ۲۱ تهران در حوادث و بلایاست ، هفته جاری در به همراه هلال احمر استان زنجان این منطقه بودیم.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: برنامه های طراحی شده به لحاظ وجود پتانسیل و امکانات قوی مطلوب بود.
کرامتی تاکید کرد: باید همین اقدامات انجام شده در منطقه ۲۱ تهران در سایر استان ها نیز لحاظ شود.
وی ادامه داد: چنانچه حادثه ای در زنجان اتفاق افتد، بافت فرسوده و حاشیه نشینی مشکلاتی را به مشکلات ناشی از بلایا اضافه خواهد کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: این موارد می طلبد تا سناریوهای متفاوتی برای مقابله با چنین موارد در مناطقه مختلف شهر زنجان تعریف شود.
کرامتی ادامه داد: گسل سلطانیه که از زاکر عبور می کند منطقه شرقی زنجان تحت تاثیر از حادثه قرار می گیرد که باید سناریوهای عملیاتی ساعت صفر طراحی و اجرا شود.
وی افزود: باید سناریویی تعریف کنیم که همه عوامل و دستگاه های مربوط یکی ۲ شب در منطقه ای ساکن شوند تا تمرین های لازم برای مقابله با بحران و امدادرسانی انجام شود.
معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این جلسه افزود: برنامه عملیاتی کد ۲ کارکنان از چند سال گذشته در استان شروع و مانورهای تمرینی آن انجام، چارت سازمانی نوشته شده و چندین مرحله شرح وظایف معاونت ها آماده شده است.
غفور آقاجانلو افزود: سه تیم عملیاتی بر اساس ساختار ics در زمان بحران تعیین و وطایف نیز به طور جداگانه مشخص شده است.
در ادامه این مانور هر کدام از معاونت های هلال احمر گزارشی از روند آمادگی خود در حوادث و بلایا ارائه دادند.
از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ مانور دور میزی در شهرستان های خرم دره، خدابنده و طارم، ایجرود، ابهر، زنجان با سناریوهای سیل، زلزله و برف و کولاک برگزار شده است.
پیش از این نیز مانور ساعت صفر با سناریوی زلزله در سلطانیه با مشارکت همه شهرستان های استان برگزار شده بود که در ۲۳ دی ماه سالجاری نیز مانور ساعت صفر، زلزله در ارمغانخانه با مشارکت هلال احمر مرکز استان و شهرستان زنجان به منظور تمرین آمادگی امدادی و سرعت عمل بالا در مواقع بحرانی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا