فرهنگ و هنر

برگزاری مرحله نیمه نهایی ۴۴ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

برگزاری مرحله نیمه نهایی ۴۴ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ معاون فرهنگی و اجتماعی و قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:مرحله نیمه نهایی ۴۴ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان زنجان امروز با شرکت ۱۱ نفر از    راه‌یافتگان به این مرحله(خانم ها و آقایان بالاتر از ۱۸ سال) در رشته‌های ۱-قرائت تحقیق ۲-قرائت ترتیل ۳- حفظ کل ۴-حفظ ۲۰ جزء و ۵_ اذان در محل سالن همایش‌های حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: بعلت شرایط کرونا این مسابقات بصورت تصویری ضبط خواهد شد و برای داوری به مرکز فرستاده خواهد شد و در صورتی که شرکت کنندگان حد نصاب لازم را کسب کنند به مرحله نهایی(فینال) مسابقات که بصورت کشوری برگزار خواهد گردید راه خواهند یافت .

وی اظهار داشت:این مسابقات در دو مرحله شهرستانی با ۶۰۰ شرکت کننده  و در مرحله استانی  با ۱۲۰ شرکت کننده برگزار گردیده است و اکنون در مرحله نیمه نهایی با ۱۱ برگزیده در این مرحله ادامه پیدا می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی و قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه اوقاف متولی اجرای معتبرترین مسابقه سراسری قرآنی کشور است اما به هیچ وجه بودجه ای مختص اینکار در اختیار ندارد و با این وجود  تمام هزینه‌های  این مسابقات را مستقیما تامین می کند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: با وجود درآمد بسیار اندک موقوفات قرآنی که سالانه زیر ۳ میلیون تومان است ، بودجه ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیونی برگزاری مسابقات در دو یا سه مرحله شهرستانی و استانی و نیمه نهایی از محل عواید موقوفات استان زنجان با نیات خیرات و مبرات و همچنین بقاع و اماکن متبرکه  تامین می شود .

وی اظهار داشت: واقفین و خیرین در هنگام وقف و احسان نیات قرآنی را نیز مد نظر خود قرار دهند تا با استفاده از عواید این موقوفات بتوان اقدامات شایسته ای را در ترویج قرآن کریم و فرهنگ ارزشمند آن به اجرا بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا