فرهنگ و هنر

ایجاد زمینه اشتغال بیش از هزار  نفر در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان

ایجاد زمینه اشتغال بیش از هزار  نفر در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان

به‌گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از ایجاد زمینه اشتغال هزار و ۱۱۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان از ابتدای سال جاری خبر داد.

امیر ارجمند  گفت: «در ۹ ماهه نخست امسال، ۱۴۰۰ تاکنون زمینه اشتغال هزار و ۱۱۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان انجام‌گرفته است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تأکید کرد: از این تعداد هزار و ۴۲ پروانه تولید انفرادی، ۱۱ پروانه تولید کارگاهی، ۶۰ کارت شناسایی و یک جواز تأسیس کارگاهی بود. این مجوزها در راستای توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی، ایجاد اشتغال، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، گسترش و توسعه صنایع‌دستی در استان صادرشده است.

وی اظهار داشت : زنجان از استان‌های برجسته در زمینه صنایع‌دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمندی را در زمینه چاقوسازی، ملیله‌کاری، گلیم‌بافی، چاروق دوزی، پلاس بافی، معرق‌کاری و غیره خلق کرده است.»

ارجمند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی را در افزایش ماندگاری جوانان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان، توسعه صنایع‌دستی روستایی و ارتقای درآمد روستائیان دانست و خاطرنشان کرد: «بیشترین میزان اشتغال ایجادشده حوزه صنایع‌دستی در بخش توسعه روستایی و عشایری بوده است.»

۳۶۰ رشته صنایع‌دستی در ایران فعال است که ۵۵ رشته از این تعداد در استان زنجان وجود دارد. هم‌اکنون هزاران نفر در این استان از محل تولید و فروش صنایع‌دستی ارتزاق می‌کنند و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا