اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

هدف ما نجات جان انسان هاست

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر ستاد بحران استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف ما نجات جان انسان هاست، گفت: نجات جان یک نفر برای ما مهم است و در مرحله بعد حفظ و صیانت از جان مردم از حوادث طبیعی و غیر طبیعی است.
بابایی افزود: از ۶۴ بحران۴۶بحران در ایران شناسایی شده است که نشان دهنده شاخص خوبی نیست.
وی با اشاره به اینکه، سهم تلفات جانی در ایران ۶درصد از دنیاست، اظهار داشت: ۴۹میلیون هکتار جنگل بر اثر آتش سوزی در کل دنیا از بین رفته است.
وی با اشاره به زلزله اظهار داشت: هیچ چاره ای در مقابل زلزله نیست مگر اینکه پیشگیری و آمادگی لازم را داشته باشیم.
عباس بابایی با اشاره به اینکه ۶۶درصد مساحت کشور در محدوده زلزله قرار دارد که نشان دهنده این است که ایران بالقوه زلزله خیز است، تصریح کرد: در استان زنجان دو گسل بزرگ وجود دارد.
وی با اشاره به پیشگیری در برابر زلزله، اظهار داشت: در ژاپن با وجود زلزله متعدد، ساختمان ها در مقابل زلزله استاندارد هستند و خسارت کمی را متحمل می شوند.
عباس بابایی با اشاره به آتش سوزی در مراتع و جنگل ها که بر عهده منابع طبیعی است و محدود شهر به عهده سازمان آتش نشانی است، گفت: هر مخاطرات که وجود دارد بر اساس قانون متولی برای آن تعریف شده است.
وی با اشاره به آموزش که در بالابردن آمادگی مردم در زمان مخاطرات بسیار مهم می باشد، تصریح کرد: در کنار آموزش، تمرین مهم است، دستگاه های امداد رسان چون هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی و خدمات رسان چون شهرداری، بهزیستی ، آب ، برق، گاز… باید تمرینات مستمر داشته باشند.

گفتنی است، مانور استانی زلزله و سیل شنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در تهم برگزار خواهد شد.
۱۰۰ دستگاه سنگین و بیش از ۲۰ دستگاه سبک به همراه انواع تجهیزات امدادی در این مانور بکارگیری می‌شود.

لازم به ذکر است، در بهار سال آینده مانوری، که در آن بالای هزار دستگاه چادر با حضور دستگاههای مختلف استان زنجان برگزار خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا