اقتصاد

مصرف روزانه ۲ میلیون و۹۷۰ هزار متر مکعبی نیردگاه سلطانیه

مصرف روزانه ۲ میلیون و۹۷۰ هزار متر مکعبی نیردگاه سلطانیه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ن موسی احمدلو گفت: نیروگاه سلطانیه در ۶ ماهه نخست امسال؛ بیش از ۵۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کرده است که میانگین مصرف روزانه آن معادل ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار متر مکعب است.

وی با اعلام اینکه این نیروگاه در مدت مشابه ۶ ماهه سال ۹۹ در مجموع بیش از ۵۱۱ میلیون ۵۵۱ هزار مترمکعب گاز مصرف کرده است که امسال شاهد رشد حدود ۵ درصدی هستیم؛  افزود: این امر ناشی از افزایش میزان تقاضای برق مصرفی شبکه سراسری؛ بواسطه شروع فصول گرم سال و به تبع آن افزایش گاز مصرفی نیروگاه بوده است.

مدیرعامل گاز زنجان در ادامه از سهم ۷۰.۳۶ درصدی بخش صنعت و نیروگاه از کل گاز مصرفی در استان زنجان خبر داد و گفت: بخش نیروگاه با ۴۵.۷۹ درصدِ میزان مصرف، بخش صنعت با ۲۴.۵۸ درصد، حمل و نقل با ۶.۹۲ درصد و بخش کشاورزی و دامپروری با ۱.۵ درصد به ترتیب بیشترین سهم مصرف گاز طبیعی در بخش صنعتی را به خود اختصاص داده است.

مهندس احمدلو با بیان اینکه بخش خانگی نیز ۱۸.۲ درصد سهم سبد انرژی استان را به خود اختصاص داده است؛ اظهار کرد: با تامین گاز بخش عمومی با ۲.۲ درصد و بخش تجاری با ۰.۸۶ درصد، در خدمت هم استانی های عزیز و ارائه خدمات گازرسانی هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: مشترکین صنعتی و غیرصنعتی نیز در۶ ماهه امسال بیش از ۱ میلیارد و ۲۵۸ میلیون متر مکعب گاز با میانگین مصرف روزانه ۶ میلیون و ۷۶۹ هزار مترمکعب گاز مصرف کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا