اقتصاد

به سرانجام رساندن پروژه های شهری از مطالبات عمده شهروندان است

به سرانجام رساندن پروژه های شهری از مطالبات عمده شهروندان است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،تور خبری اصحاب رسانه جهت بازدید از پروژه های شاخص شهری با محوریت پروژه های سبزه میدان،دور برگردان پل امام حسن مجتبی (ع)،بازگشایی محور پادگان،تجاری و ادراری مهدوی انجام شد.

منصور مرادلو رییس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه از شروع دوره ششم شورا قراردادهای پیمانکاری و سطح پیمانکاران پروژه های شهری را رصد میکنیم اظهار داشت: در تلاشیم تا مشکلات مختلف حقوقی و مالی پیش پای اجرای پروژه ها را بر طرف کنیم.

وی به ۸۲۹ میلیارد تومان بودجه سال جاری شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت:اعضای شورا باید بر بند بند بودجه اشراف و کنترل داشته باشند تا به صورت درست و به جا هزینه شود.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان از انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای پروژه های شهری خبر داد و تصریح کرد:  اصل و متن قرارداد در چند روز آینده به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مابقی پروژه ی سبزه میدان نیاز است

سبزه‌میدان منطقه‌ای در بافت مرکزی شهر زنجان و در کنار بازار تاریخی شهر، مسجد جامع و خانه‌های خاطره‌انگیز ذوالفقاری واقع‌ شده است و به عنوان بخش مهمی از هویت زنجان شناخته می‌شود.

این پروژه‌ی عظیم، ۳۳ سال قبل در سال ۶۷ و با تصمیم مدیران وقت شهرداری تصویب شد، اما هیچ اقدام عملی برای ساخت آن صورت نگرفت و به‌ عنوان محلی مخروبه رها شد .

سرانجام سال ۹۳ با تصمیم شهرداری پروژه به پیمانکار واگذار شد و در مرحله ساخت قرار گرفت.با طولانی شدن روند ساخت سبزه میدان، این پروژه مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است

خبرنگاران در اولین بازدید تور خبری از پروژه سبزه میدان با مدیر پروژه سبزه میدان دیدار و گفت و گو کردند.

گفتنی است در بخش شمالی پروژه تالار شهر با ابعاد هفت هزار متر مربع در حال ساخت است که کاربرد فرهنگی خواهد داشت.

محدوده میانی این پروژه نیز عرصه ای به وسعت ۲ هکتار را شامل می شود که قرار است مکانی برای اجرای برنامه های فرهنگی و آیینی باشد.

بهره برداری از پروژه تجاری اداری مهدوی در سال ۱۴۰۱

مقصد بعدی اصحاب رسانه پس از پروژه سبزه میدان ، پروژه تجاری اداری مهدوی واقع در خیابان مهدوی شهرک کارمندان زنجان بود.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری زنجان گفت:پروژه تجاری اداری مهدوی در سال۹۵ با سرمایه گذاری اولیه برای اجرای آن ۹۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در آن مقطع بود که به صورت ۲۷ درصد آورده شهرداری و ۷۳ درصد جذب سرمایه گذاری از بخش خصوصی انجام می شد.

داود نوری با بیان اینکه این مجموعه شامل ۱۰ طبقه با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع است که ۱۵ هزار مترمربع آن تجاری، چهارهزار و ۸۰۰ مترمربع آن فرهنگی و همچنین سه طبقه به عنوان پارکینگ تعریف شده است ؛تصریح کرد:ارزش کنونی این پروژه که اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، بالاغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان است.

کارگران مشغول کارند

سرپرست امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری زنجان نیز در ادامه بازدیدها در رابطه با آخرین وضعیت پل امام حسن مجتبی (ع) زنجان، اظهار داشت: این طرح در سال ۹۷ کلنگ‌زنی ولی در ادامه با مشکلاتی مواجه شد که در چند ماه گذشته این موارد برطرف و کار با سرعت در حال پیگیری است.

علیرضا انصاری با بیان اینکه اتمام دور برگردان غیر همسطح پل امام حسن مجتبی(ع) ۱۰ میلیارد تومان هزینه می برد؛گفت:مشکل عمده در احداث این دوربرگردان مساله معارضات شهری و همچنین مسائلی مربط به دستگاههای خدمات رسان بود که البته با همکاری های صورت گرفته این مسائل حل شد و پروژه با سرعت در حال اجرا است و تا اوایل سال آینده زیر بار ترافیک می رود.

بهره برداری از محور پادگان ارتش به سال بعد موکول شد

سرپرست امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری زنجان گفت:با توجه به برودت هوا بازگشایی بلوار شهید سلیمانی که بخشی از آن از داخل پادگان ارتش می گذرد، امکان آسفالت ریزی مقدور نیست.

انصاری با اشاره به اینکه طول این مسیر یک کیلومتر است که شامل ۲ باند اصلی ۱۲ متری و ۲ باند ۶.۵ متری کندرو است؛خاطر نشان کرد:عملیات زیرسازی، جدول کشی، دیوار کشی اطراف محور به دلیل عبور آن از میان پادگان، همگی انجام شده و پی گیری ها برای نورپردازی مسیر از شرکت توزیع نیروی برق نیز در دستور کار است.

خبرنگار: نرگس رسولی کد ۹۵۴۳

۱۴۰۰/۱۰/۱۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا