علم و فناوری

دسترسی  ۸۰ خانوار  روستاهای اردین و گوالی به اینترنت پر سرعت 

دسترسی  ۸۰ خانوار  روستاهای اردین و گوالی به اینترنت پر سرعت

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل در جلسه هفتگی کنترل پروژه گفت : یکی از اقدامات مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که به رغم همه محدودیت‌ها در سال‌های اخیر ادامه داشته و در بحران کرونا نیز کمک شایانی به اقتصاد و آموزش خانواده‌ها کرده است، توسعه اینترنت و حمایت از فضای مجازی امن و سالم بوده است.

حامد سرائی افزود: با توجه به ضریب نفوذ پایین اینترنت در روستاها طی سالهای قبل، به خصوص در روستاهای محروم ،توسعه اینترنت از اولویت و برنامه های ویژه مجموعه وزارت در استان قرار گرفت و استان زنجان هم مانند سایر استانها در افزایش ضریب نفوذ اینترنت در محدوده جغرافیایی خود تلاشهای بسیاری کرد و توانستیم در بحث افزایش ضریب نفوذ اینترنت در روستاها و توسعه دولت الکترونیک گامهای خوبی برداریم.

مدیر کل ICT استان تصریح کرد: توجه دولت به توسعه دولت الکترونیک که در بحران کرونا مطرح شد و نمونه‌های متعدد آن برای کاهش مراجعات عمومی مردم به کار گرفته شد نیز حاکی از جهش این بخش است که مرهون تلاش مجموعه وزارت در استان بود.

وی با بیان این که محرومیت ‌زدایی ارتباطی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان سرعت بیشتری ادامه پیدا کرده و گزارش‌‌های مستمری از این اقدامات توسط اداره کل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان زنجان منتشر شده است گفت در آخرین اقدامات توسعه ارتباطی، روستاهای اردین و گوالی در دهستان بناب از شهرستان زنجان هرکدام با ۴۰ خانوار به اینترنت پر سرعت «های وب» دسترسی پیدا کردند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در استان به طور چشمگیری رشد داشته و در تلاشیم تا پایان سال ۱۴۰۱ روستاهای باقیمانده به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

حامد سرائی تصریح کرد: دولت موظف است تا پایان این برنامه، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکۀ ملی اطلاعات متصل کند. اما هر کدام از این روستاها مطابق با موقعیت خاص جغرافیایی، محدودیت دسترسی به پهنای باند و دلایل مختلف فنی، ویژگی‌هایی دارند که لازم است زمینه های فنی آنها تأمین شود تا تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اپراتورها قرار بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا