سیاسی و اجتماعی

لزوم نهادینه سازی حقوق شهروندی

لزوم نهادینه سازی حقوق شهروندی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اهمیت ارتقاء و بسط حقوق شهروندی در رضایتمندی مردم، بر لزوم نهادینه سازی حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: تلفن گویا، ارسال پیامک و سایت بهزیستی به آدرس zanjan.behzisti.ir جهت آشنایی عموم مردم با قوانین و مقررات وشناسه خدمات و استفاده از خدمات دولت الکترونیک راه اندازی شده است.

محمد محمدی اظهار کرد: ارائه خدمات در میز خدمت بصورت حضوری و غیرحضوری  استفاده شهروندان از خدمات الکترونیک و همچنین  تلفن ۱۴۸۲ دیده بان بهزیستی آماده دریافت انتقادات و شکایات جامعه هدف و مردم هست که از مصادیق  اهمیت اجرای صیانت از حقوق شهروندی در بهزیستی است.

وی ادامه داد: جامعه هدف و شهروندان می توانند با سرشماره ۱۴۸۲ (سامانه ملی دیده بان) به صورت رایگان وبدون پیش شماره  تماس گرفته و هرگونه درخواست، شکایت وانتقاد خودرا از واحدهای مختلف سازمان اعلام نمایند. همچنین این سامانه آماده دریافت نظرات، پیشنهادات وایده های  عموم شهروندان می باشد و تلفن  به این سامانه تا حصول نتیجه، پیگیری می شود.

وی دلیل نارضایتی ارباب رجوع در ادارات و سازمان ها را ناشی از عدم آگاهی آنان از حقوق قانونی خویش دانست و تصریح کرد: عموم مردم  حق دسترسی به اطلاعات  سازمان مد نظر را دارند مگر آنکه  قانون منع کرده باشد همچنین دستگاه های اجرایی وظیفه تامین امنیت روانی شهروندان را برعهده دارند، در مقابل  شهروندان نیز باید با حقوق خود آشنا بوده و مطالبات خویش را در چارچوب قوانین و مقررات درخواست کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مصادیق ارائه خدمات به جامعه هدف معرفی بخش های خدمات رسان است، افزود : لوکیشن کلیه مراکز دولتی بهزیستی در سایت این اداره قابل مشاهده است وآدرس کلیه مراکز غیردولتی و شماره دسترسی در سایت قابل  درج گردیده است.

مدیر کل بهزیستی عنوان کرد: سازمان بهزیستی در راستای رعایت و احترام به حقوق شهروندان و در جهت توسعه دولت الکترونیک، اقدام به الکترونیکی نمودن وظایف و فعالیت های خود براساس نظر سنجی و مشارکت مردمی نموده و این مهم در سامانه های تخصصی نمود پیدا کرده است و شهروندان، نخبگان و کلیه ی ذینفعان می توانند نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد خدمات ارائه شده، روش های اجرایی و دستورالعمل ها از طریق میز خدمت الکترونیک در سایت بهزیستی اعمال نمایند.

محمدی به خطوط مشاوره های رایگان تلفنی بهزیستی اشاره کردو گفت: متقاضیان مشاوره تلفنی در خصوص مشاوره فردی، خانوادگی، اجتماعی،   تحصیلی، کودک و نوجوان، مشاوره پیش از ازدواج می توانند از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی بصورت رایگان و از ۸ صبح تا ۲۴ خدمات مشاوره ای دریافت کنند.

وی از متقاضیان دریافت خدمات از اورژانس اجتماعی برای مداخله در بحران هایی چون کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی  خواست با شماره ۱۲۳ تماس  بگیرند و نسبت به معظلات اجتماعی و آسیب های نو پدید  حساس باشند.

وی از افراد درگیر با پدیده شوم اعتیاد خواست از راهنمایی و مشاوره در زمینه ی ارائه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد، راهنمایی در زمینه درمان اعتیاد و ارجاع به مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ بهره بگیرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا