سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

لزوم ساماندهی ترمینال‌های استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ۸ ماهه امسال بیش از ۷ هزار و ۳۰ تن بار از پایانه‌های استان جابجا شده و در کنار آن ۶۴۷ هزار و ۴۴۰ مسافر نیز جابجا شده‌اند.
علی مدقالچی افزود: زنجان دارای ۲ شرکت‌ حمل و نقل بین‌المللی کالا، ۸۸ شرکت‌ حمل و نقل داخلی کالا و ۳ پایانه‌ باری فعال است.
وی اظهار داشت: بر اساس کنترل‌های بارنامه، در ۸ ماهه امسال بیش از ۷ هزار و ۳۰ تن بار از این پایانه‌ها جابجا شده است.
مدقالچی تعداد ناوگان حمل و نقل باری استان را در مجموع ۵ هزار و ۷۰۳ دستگاه اعلام کرد و گفت: متوسط عمر ناوگان باری نیز ۵.۱۹ سال و متوسط عمر اتوبوس هم ۱۱.۸۶ سال است.
وی افزود: «نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل»، «بررسی و ساماندهی سیستم‌های صدور بارنامه‌های حمل کالا»، «نوسازی ناوگان»، «توجه به نظام توزیع اقلامی نظیر لاستیک و روغن موتور برای رانندگان همانند سال‌های گذشته» را از اولویت‌ها و برنامه‌های تدوین شده در بخش کالا نام است.
مدقالچی افزود: در ۸ ماهه امسال بیش از ۷ هزار و ۳۰ تن بار از پایانه‌های استان جابجا شده و در کنار آن ۶۴۷ هزار و ۴۴۰ مسافر نیز جابجا شده‌اند.
تصریح کرد: در بخش حمل و نقل مسافر نیز مباحث مربوط به ساماندهی در دستور کار است و در این راستا «توزیع اقلامی نظیر لاستیک و روغن موتور»، «ایجاد تعامل و همکاری با دستگاه‌های ذیربط نظیر شهرداری و پلیس راه و اداره کل صمت با هدف ارتقا کیفیت خدمات به مسافران» مدنظر می‌باشد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: طرح‌های ارتقا ایمنی نظیر آموزش در قالب اجرای تئاتر و توزیع اقلام ایمنی، تدوین برنامه جامع «ایمنی راه‌های استان زنجان» با هدف کاهش تصادفات در دستور کار است، این برنامه مطالعاتی بوده و پیش نویس آن آماده شده است (در این طرح کروکی‌های مربوط به تصادفات اخذ شده از پلیس راه احصا می‌شود). قرار است پس از تائید، در سال آینده این طرح با همراهی دستگاه‌های مرتبط استانی اجرایی شود.
مدقالچی با اشاره به عدم حضور نیروهای انتظامی در ترمینال‌های ابهر و زنجان به عنوان ترمینال حرفه‌ای و شلوغ افزود: در پایانه‌های مسافری، شاهد حضور نیروهای انتظامی نیستیم که سبب ایجاد اشکال در نظم این مراکز شده است، انجمن صنفی مربوطه نیز تقاضای حضور نیروهای انتظامی در ترمینال‌های ابهر و زنجان را دارند که امیدواریم با توجه به تردد مسافران در اقصی نقاط کشور در ترمینال‌ها، ضروری است تا مسئولان مربوطه به این مهم توجه داشته باشند.
این مسئول «آشکارسازی وسایل نقلیه» را از اولویت‌های اداره کل دانست و گفت: قرار است شبرنگ در کلیه وسایل نقلیه اعم از کامیونت و کامیون‌ها، موتورسیکلت‌ها برای سهولت در دید شبانه، نصب شود.
مدقالچی همچنین تاکید کرد: قرارداد «بازرسی ایمنی راه‌ها و برداشت و تدقیق تابلوهای محدودیت سرعت» هم در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار مربوطه است.
وی اظهار داشت: طرح‌های مربوط به «آگاهی‌بخشی و اصلاح رفتارهای ترافیکی کاربران جاده‌ای» هم در قالب موشن‌گرافی، تهیه بنر و سایر کارهای تبلیغاتی و فرهنگی با همراهی رسانه‌ها در دستور کار است.
مدقالچی تاکید کرد: برای کاهش این آمار باید ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها را در دستور کار قرار داد که به همین دلیل ۵ مدرسه جهت نصب تابلوها با عنوان مدرسه، مکان‌یابی و به پیمانکار معرفی شده‌اند و اسناد ایمن‌سازی نیز برای ۱۰ باب مدرسه جهت برگزاری مناقصه به اداره پیمان ارسال شده است.
مدقالچی بر لزوم نظارت بر مراکز معاینه فنی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه زنجان در بحث کیفیت مراکز معاینه فنی جزو ۱۰ استان کشور به شمار می‌رود و بحث قبولی و ردی ملاک کیفیت است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به معرفی ۵۰۲ راننده متخلف در سال ۱۴۰۰ به کمیسیون‌های مربوطه عنوان کرد: برای این ۵۰۲ راننده متخلف رای قطعی نیز صادر شده است. این دست از اقدامات با هدف ارتقای کیفیت حمل و نقل و دستیابی به حمل ونقل ایمن و اقتصادی برای کاربران جاده‌ای انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا