فرهنگ و هنر

راه‌اندازی کارگاه آموزش گیوه‌بافی در زندان زنجان

راه‌اندازی کارگاه آموزش گیوه‌بافی در زندان زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زنجان از راه‌اندازی کارگاه آموزش گیوه‌بافی در زندان زنجان خبر داد.

الناز خدایی فرد گفت: حمایت‌های لازم از تولید این محصول در این شهر به‌خوبی صورت گرفته به‌طوری‌که امیدواریم با توجه به فعال شدن کارگاه آموزش ساخت گیوه در زندان زنان و مردان، در آینده مددجویان زندان زنجان نیز در زمره تولیدکنندگان گیوه در استان باشند.»

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زنجان افزود: آموزش رشته‌های صنایع‌دستی به زندانیان استان زنجان در قالب اجرای تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و در کارگاه‌های تجهیز شده ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه که مربی یادشده آموزش‌های خود را به‌صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌دهد گفت: راه‌اندازی این کارگاه موجب اشتغال‌زایی برای زندانیان و منبع درآمدی برای آن‌ها است که با توجه به شیوع کرونا، این آموزش‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شوند.

بابا زاده معاون زندان‌های زنجان بیان داشت: کارگاه آموزش گیوه‌بافی زندان زنجان در فاز اول خود، طی هفته سه نوبت برگزار خواهد شد که قطعاً در این راستا استقبال خوب مددجویان را نیز شاهد خواهیم بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا