پزشکی و سلامت

خانه هلال احمر پشتوانه قوی برای مرکز خدمات حوزه های علمیه استان زنجان شد

خانه هلال احمر پشتوانه قوی برای مرکز خدمات حوزه های علمیه استان زنجان شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری اظهار داشت: موضوع اصلی در خانه های هلال است که در سطح دستگاه های اجرایی شهرها و روستاهای استان راه اندازی می کنیم و یک باب نیز در مرکز خدمات حوزه های علمیه زنجان فعال شده است.

سید قاسم موسوی تصریح کرد: موضوع اصلی در خانه های هلال آموزش و افزایش تاب آوری در جامعه است که این مهم را جزو وظایف هلال احمر می دانیم.

وی خاطر نشان کرد: هر نهاد و دستگاه اجرایی از هلال درخواست دریافت آموزش داشته باشد مربی در اختیار بخش متقاضی قرار داده و آموزش ها را رایگان ارائه می دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: چنانچه بتوانیم از ظرفیت عظیم طلاب در بخش آموزش استفاده کنیم با توجه به جایگاه این قشر در جامعه به حتم حایز اهمیت بوده و اثر بخشی و ضریب نفوذ آموزش های هلال احمر را توسعه و افزایش خواهد داد.

موسوی ادامه داد: فرصت های بسیار مغتنمی که روحانیون دارند، بدون واسطه با اقشار مختلف مردم می توانند گفت و گو کنند و بخشی بیشتری از جامعه صحبت هایی که از طلاب را می شنوند پذیراتر است.

وی یادآوری کرد: برای روحانیون و خانواده های آنان دوره های آموزشی با هماهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه ارائه می دهیم و این مهم را معاونت آموزش هلال احمر استان زنجان در اولویت قرار می دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بخشی از کمک های معیشتی که از طریق هلال احمر انجام شده و انجام خواهد شد نیز از طریق این تفاهم نامه برای نیازمندانی که با مرکز خدمات حوزه های علمیه استان ارتباط دارند و یا جامعه هدف این مرکز هستند به صورت رسمی و سازمان یافته تر می شود.

موسوی افزود: ایجاد و توسعه همکاری‌ها بین جمعیت و مرکز خدمات حوزه علمیه با استفاده از منابع و ظرفیت‌های طرفین در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت‌های امدادی عام المنفعه از اهداف تفاهم نامه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، ترویج و توسعه فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی و کمک به امر سلامت جامعه در قالب برنامه‌ریزی طرفین را از دیگر اهداف تفاهم نامه هلال احمر استان با مرکز خدمات حوزه های علمیه استان برشمرد.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: راه اندازی خانه هلال پشتوانه قوی برای این مجموعه شد تا از ظرفیت های هلال احمر استفاده کنیم .

حجت الاسلام تربعلی صبری نیا افزود: هر حادثه ای تذکری برای بشریت است و امید هیچ بلایی اتفاق نیفتد و با توجه به برکت که هلال احمر و ظرفیت های حوزه های علیمه در زمینه های مورد نیاز می‌توانیم فعال باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا در مسیر انتخابی و رسالت حوزه های علمیه به وظایف خود عمل کنیم.

ارتباط تنگاتنگی با دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان داریم و از راهنمایی و رهنمودهای استفاده می کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری به معنی و تفیسر آیه ۱۷ سوره مائده اشاره کرد و گفت: ” آنان که گفتند: خدا، همان مسیح پسر مریم است، قطعاً کافر شدند” که متاسفانه این اعتقاد هنوز هم در برخی از کشورها وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جواد نصیری به پاسخ قرآن به این افراد اشاره کرد و ادامه داد: “اى پیامبر! به آنان بگو: اگر خداوند اراده کند که مسیح پسر مریم و مادرش و هر کس در زمین است همگى را هلاک کند، چه کسى در برابر (قهر) او از خود چیزى دارد؟ حکومت آسمان‏ ها و زمین و آنچه میان آنهاست از آن خداست، هر چه را بخواهد مى ‏آفریند و خداوند بر هر چیز تواناست.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) اظهار داشت: تفسیر و تحلیل های قرآن معقول بوده خداوند بر همه چیزآگاه است و قدرت الهى، محدود به نظام خاصى نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اسلام با کفر، شرک و خرافه در هر مکتبى که باشد مخالف است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری گفت: همکاری مابین مرکز خدمات حوزه های علمیه استان و هلال احمر مثمر ثمرتر باشد چرا خوشبختانه با حوزه های علمیه با توجه به اشتراکات فراوانی که داریم سال گذشته ۲۴۰ نفر از روحانیون از دوره های کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات آموزش دیده اند که امسال یک قدم فراتر خواهیم رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا