علم و فناوری

آغاز آزمون ورود به حرفه مهندسی و کاردانی و معماران تجربی ساختمان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی و کاردانی و معماران تجربی ساختمان در استان زنجان خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون ورود به حرفه مهندسی، کاردانی و معماران تجربی ساختمان با حضور سه هزار و ۴۰۰ نفر آغاز شد.
وی ابراز کرد: این آزمون با هماهنگی و تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی و توسط تعاونی سازمان سنجش برگزار می‌شود.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه سه هزار و ۴۰۰ نفر از مهندسان در رشته‌های هفت گانه مهندسی ساختمان، (عمران معماری تاسیسات برقی و مکانیکی نقشه برداری شهرسازی و ترافیک در صلاحیت‌های نظارت محاسبات و طراحی و اجرا) در این آزمون شرکت کردند، ابراز داشت: همچنین تعداد ۱۴ نفر هم در آزمون ورود به حرفه کاردانی و معماران تجربی ثبت نام کرده‌اند.
ذبیحیان با بیان اینکه در این آزمون‌ها در صورتی که داوطلبان بتوانند حد نصاب قبولی را کسب کنند می‌توانند پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته و صلاحیت قبولی از وزارت راه و شهرسازی را اخذ کنند، گفت: ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این آزمون را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه رشته عمران و صلاحیت نظارت، بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این آزمون را به اختصاص داده است، افزود: همچنین بیشترین تعداد شرکت کننده در صلاحیت نظارت رشته معماری، بانوان هستند.
گفتنی است،همزمان با سراسر کشور، آزمون ورود به حرفه مهندسی، کاردانی و معماران تجربی ساختمان و همچنین کارشناسان ماده ۲۷ در محل دانشگاه زنجان از روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه شروع شده و تا روز جمعه ۱۸ شهریور ماه ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا