اقتصاد

حمل و نقل هوایی مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش در خدمات پستی

حمل و نقل هوایی مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش در خدمات پستی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،یکی از مهمترین خدماتی که شرکت ملی پست به مشتریان داخلی و خارجی ارائه می‌کند، خدمات پست بین‌المللی می باشد.
امروزه با گسترش ارتباطات با دیگر کشورها و مبادلات گوناگون، ارسال پست به خارج از کشور و بسته های پستی مختلف، چه به قصد مبادلات تجاری و بازرگانی و چه بصورت شخصی، حائز اهمیت است.
یکی از خدمات شرکت ملی پست،پست خارجه است که در باجه های مخصوصی که مربوط به بسته های پستی خارجی است.
ارسال بسته یا مرسوله پستی به خارج از کشور نیز مطابق سایر مرسولات پستی نیازمند آدرس فرستنده و گیرنده است و اطلاعات دقیق مرسوله ای که قرار است منتقل شود باید ثبت و ضبط گردد.
مسئول باجه امانات پستی خارجه در گفتگو با خبرنگار آسمان با بیان اینکه در ارسال بسته های پستی به خارج از کشور با همه ی کشورهای جهان به جز اسرائیل قرارداد داریم اظهار داشت:پست بین‌الملل یکی از به‌روزترین و مطمئن‌ترین راه‌هایی است که شما می‌توانید برای ارسال مرسولات از آن استفاده کنید.
محمدمهدی سلیمانی به هزینه مناسب و مقرون‌ به‌صرفه، در کنار سرعت و انتقال بالا اشاره کرد و افزود: قابل اعتماد بودن، از مهم‌ترین ویژگی‌های ارسال مرسولات از طریق پست بین‌الملل می‌باشد.
وی به وزن بسته های ارسالی تا بیست کیلوگرم اشاره کرد و گفت:اطلاعات دقیق مرسوله ای که قرار است منتقل شود باید ثبت و ضبط گردد و این کار معمولا توسط نماینده گمرک که در باجه پستی حضور دارد انجام می شود و با بررسی مرسوله عوارض گمرکی آن نیز برآورد می شود.
مسئول باجه امانات پستی خارجه به ممنوعیت های پستی که شامل شکستنی ها، مایعات ،عتیقه‌جات،سلاح سرد و گرم،حیوانات،موادمخدر اشاره کرد و افزود: مرسولاتی مانند چاقو که برای ارسال نیازمند مجوز میراث فرهنگی وکتاب،سی دی و فلش نیز مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.
وی گفت:پست خارجه به علت محدودیت های امنیتی و بین المللی دارای مراحل، ارزیابی و حساسیت های بیشتری نسبت به پست های داخلی می باشد و به علت طی کردن مسافت طولانی بسته بندی آنها نیز ممکن است کمی متفاوت تر از مرسولات داخلی باشد.
سلیمانی با بیان اینکه برای بسته بندی مرسولات خارجه از کارتن های پلاستیکی و ضدآب استفاده می شود خاطرنشان کرد:پست پس از دریافت بسته ی پستی شما یک شماره ی مرسوله به شما میدهد که برای هرگونه پیگیری میتوانید با ارائه ی آن شماره، از وضعیت مرسوله ی خود آگاه شوید.
وی به مدت‌زمانی که نیاز است بسته پستی از یک کشور خاص تحویل گیرنده شود اشاره کرد و افزود:به طور کلی، بسته به نوع خدماتی که دریافت می‌کند و همین طور کشور مقصد، معمولا شرکت‌های پستی مدتی در حدود ۷ تا ۳۰ روز را برای تحویل بسته به مقصد در نظر می‌گیرند.
سلیمانی با بیان اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین روشی که در خدمات پستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حمل و نقل هوایی است تصریح کرد:۹۹درصد مرسولات پستی به خارج کشور از طریق هوایی انجام می‌شود.
مسئول باجه امانات پستی خارجی عنوان کرد:سامانه رهگیری پست خارجه که مشتری می تواند با کد رهگیری که از پست دریافت کرده تا تحویل مرسوله پستی از وضعیت مرسوله مطلع شود.


خبرنگار:نرگس رسولی کد۹۵۴۳

۱۴۰۰/۰۹/۲۹

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا