سیاسی و اجتماعی

احترام به قانون در کاهش تصادفات نقش اساسی دارد  

احترام به قانون در کاهش تصادفات نقش اساسی دارد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به محور قره پشتلو گفت: بیشترین علت حوادث محور قره پشتلو ، سرعت بالا است مردم و رانندگان باید سرعت راههای روستایی را در این محور رعایت کنند.

علی اکبری در ادامه افزود: برای ارتقای این محور حداقل۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مطالعات آن انجام شده است . در صورت تصویب حداقل این محور به راه فرعی ارتقا پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه خواب آلودگی رانندگان علت اصلی تصادفات است، اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد تصادفات در آزادراهها اتفاق می افتد چرا که سرعت در آزادراهها بالا است راننده بیشتر دچار خواب آلودگی شده و تصادفات زیاد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: فرهنگ سازی و احترام به قانون در کاهش تصادفات و کشته ها نقش اساسی دارد.

علی اکبری افزود: به لحاظ سرعت پایین در جاده زنجان – طارم که پر پیچ و خم ترین راه است آمار تصادفات و کشته ها بسیار کم است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان با بیان اینکه ۲۵ مجتمع خدماتی و رفاهی در جاده های استان در حال بهره برداری است گفت: ۲۱ مجتمع درحال ساخت ، برای ۴ مورد موافقت اصولی صادر شده است.

علی اکبری در خصوص وضعیت راههای روستایی استان گفت:  بالای ۹۶ درصد از راه های روستای آسفالت می باشند که شاخص بسیار بالایی است. البته آسفالت برخی از این راهها  برمی گردد به ۲۰ سال پیش که نیاز به بهسازی دارند و از نظر طولی نیز ۸۲ درصد راههای روستایی استان آسفالت هستند.

وی تاکید کرد: امسال از محل های مختلف اعم از محرومیت زدایی، اعتبارات استانی و غیره بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان مصوب در خصوص راه های روستایی داریم.

علی اکبری گفت: ۴۵ پروژه راه روستایی استان برای آسفالت در سال جاری تعریف و موافقت نامه نیز مبادله شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد:  با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب شده، تحول خوبی در ۲ سال آینده در آسفالت راه های روستایی اتفاق خواهد افتاد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آسفالت راه های روستایی بیش از ۵۰ خانوار در اولویت برنامه ها قرار دارد.

وی ادامه داد: از چهار هزارو ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی استان زنجان ۴۰۰ کیلومتر آن راه دسترسی است که نیازی به آسفالت ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان زنجان آسفالت است.

وی گفت: استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا