اقتصاد

به دنبال تامین اعتبارات برای تعریض و بهسازی محورقیدار-ابهر هستیم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه تعریض محور قیدار- ابهر در خارج از محور موجود و به صورت باند دوم در حال اجرا است،گفت: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به دنبال تامین اعتبارات لازم برای تعریض و بهسازی محورقیدار-ابهراست.
سید احمد خلیلی به پروژه محور قیدار-ابهر اشاره کرد و گفت: با توجه به تردد بالای وسیله نقلیه از محور مذکورو نیازی که در این منطقه وجود دارد اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به دنبال تامین اعتبارات لازم برای تعریض و بهسازی محورقیدار-ابهر است.
وی با بیان اینکه همزمان با اخذ مجوز و ردیف بودجه برای محور قیدار-ابهر،۲۴ کیلومتر از محور «حدفاصل قیدار تا روستای دو تپه» از ابتدای سال ۱۴۰۰ پیمان سپاری شده است،اظهار کرد: در این راستا «هشت کیلومتر» از مسیر با اجرای عملیات خاکبرداری و ابنیه در مرحله اجرای لایه های روسازی و آسفالت است که به دلیل عدم تخصیص اعتبار با وقفه (توقف) رو به رو شده است.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،تاکید کرد: تعریض محور قیدار- ابهر در خارج از محور موجود و به صورت باند دوم در حال اجرا است و تداخلی به ترافیک عبوری محور مذکور ندارد.
خلیلی با اشاره به اینکه شاهد افزایش تصادفات در محور ابهر- قیدار هستیم و مسئولین و مردم در این خصوص دغدغه دارند،گفت: مشکلات این محور طی هفته گذشته در جلسه کمیسیون ایمنی استان با حضور نمایندگان مردم ابهر، خرمدره،سلطانیه وخدابنده در مجلس شورای اسلامی،مسئولین منطقه و پلیس راه شهرستان خدابنده و ابهر در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان برگزار شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و پلیس راه گزارشی از آمار تصادفات در محور قیدار- ابهر ارائه دادند،تصریح کرد: همچنین هزینه های عملیات اجرایی و وضعیت مالی طرح بهسازی این محور هم مورد تاکید قرار گرفت.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،بیان داشت: در این جلسه مقرر شد برنامه های کوتاه مدت همچون کنترل تصادفات مسیر ضمن توجه رانندگان و استفاده کنندگان محلی از این محور در خصوص رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و اجتناب از سبقت های غیر مجازمد نظر قرار گیرد.
خلیلی افزود: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از طریق رسانه های جمعی به صورت امانی نسبت به افزایش ایمنی نقاط حادثه خیز مسیر از طریق نصب علائم و آشکارسازی و همچنین تعریض بخش هایی از مسیر از جمله گردنه آقاج اقدام کند.
وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن تاکید به پیمانکار پروژه برای افزایش ایمنی در محدوده کارگاه و مساعدت نمایندگان مردم ابهر،خرمدره،سلطانیه و خدابنده در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استان نسبت به پیگیری تخصیص اعتبار مورد نیاز و تسریع در تعریض و بهسازی،اقدامات لازم مد نظر قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا