پزشکی و سلامت

زنجان بیش از ۱۲ هزار داوطلب دارد

زنجان بیش از ۱۲ هزار داوطلب دارد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان افزود: در بدو شیوع بیماری کرونا جوانان و داوطلبان هلال احمر استان همگام با دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها برای مهار و ریشه کنی بیماری کرونا شبانه روز، بدون توقع و بی منت تلاش کردند.

سید قاسم موسوی افزود: اعضای جوانان هلال احمر در طرح های آمران سلامت، تجهیز نقاهتگاهها، ناظران سلامت و طرح واکسیناسیون هموطنان از بدو شویع کرونا تاکنون تلاش کرده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دست امدادگرانی را می بوسم که با کمترین امکانات  در پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان برای آسیب دیدگان ناشی از حوادث جاده ای و طبیعی خدمات ارائه می دهند.

سید قاسم موسوی ادامه داد: این امدادگران به ما کمک می کنند تا تیم پاسخ به حوادث هلال احمر در نخستین ساعت به بهترین شکل ممکن در حوادث حاضر شده وخدمات ارائه دهند.

وی تاکید کرد: دست تک تک خیرین، معتمدین و داوطلبان ریش سفید را می بوسم که هر کدام جایگاه رفیعی در جامعه دارند و برای احترام به هلال احمر و اصول هفتگانه این مجموعه که در دنیا می درخشد، دست هلال احمر را می گیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: داوطلبانی از پزشکان متخصص و فوق تخصص و یادگارهای هشت سال دفاع مقدس را در جمع خود داریم که هر کدام به نوعی در تحقق اهداف هلال احمر در تلاش بی منت هستند.

موسوی با بیان اینکه هلال احمر استان زنجان بیش از ۱۲ هزار داوطلب دارد، افزود: طبق ماده ۲۲ و هفت اساسنامه جمعیت هلال احمر خدمت در این نهاد افتخاری است و همه این تعداد داوطلبان در حوزه های امدادگران، جوانان و خیرین بر ما منت گذاشته و به نوعی خدمتگزار در هلال احمر هستند که براساس همین همکاری ها برنامه ها را عملیاتی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر استان زنجان در سال های گذشته در امدادرسانی به هموطنان سیل زده در استان های لرستان، خوزستان، گلستان، مهار بیمای کرونا، در طرح های نذر آب استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از قبل حمایت های خیرین و داوطلبان هلال احمر خدمات خوبی ارائه دادیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به اجرای طرح امداد و نجات زمستانی اشاره کرد و گفت: در این طرح حدود ۴۰۰ نفر به صورت شبانه روزی برای آسیب دیدگان از حوادث جاده ای خدمات می دهند که از این تعداد ۱۱۰ نفر از پرسنل هلال احمر و بقیه نیز از داوطلبان امدادگر و نجاتگری هستند که در کنار کم وکاستی ها بدون منت تلاش می کنند.

موسوی افزود: بر اساس ماده هفت اساسنامه هلال احمر همه داوطلبان از ارکان این مجموعه به شمار می روند و بیش از یک میلیارد داوطلب در دنیا به موسسات عام المنفعه و بشردوستانه کمک می کنند.

وی اضافه کرد: جمعیت های ملی طلیب سرخ  و هلال احمر بیشترین داوطلب را توانسته اند جب کنند و جمعیت جمهوری اسلامی ایران بیشتر از سایر جمعیت ها توانسته از این مهم منتفع شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به شعار روز داوطلب”با هم توقف ناپذیریم” اشاره کرد و گفت: هلال احمر به لحاظ منابع مالی و انسانی محدودیت هایی دارد که با کمک داوطلبان برنامه ها را محقق می کنیم.

خبرنگار: نرگس محمودی کد۴۶۳۶

۱۴۰۰/۰۹/۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا