سیاسی و اجتماعی

لزوم اعلام آخرین نشانی در سازمان ثبت احوال کشور توسط شهروندان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل ثبت احوال گفت :مطابق قانون اگر فردی محل سکونتش تغییر کند باید ظرف مدت ۲۰ روز پس از جا به جایی، آخرین نشانی خود را به ثبت احوال اعلام نماید.
مهدی ژاله چیان افزود:افرادی که جابجا شده اند و محل سکونت آنان تغییر کرده ، برای تغییر نشانی نیاز نیست که حضورا به ثبت احوال مراجعه کنند بلکه می توانند با مراجعه به سایت اداره کل ثبت احوال استان با آدرس: www.sabteahval.ir/zanjan و سایت سازمان ثبت احوال کشوربه آدرس: www.sabteahval.ir و همچنین سامانه سهیم به نشانیsahim.sabeteahval.ir به صورت رایگان آدرس جدید محل سکونت خود را ثبت کنند.
وی افزود : نکته مهم در این خصوص این است که شهروندان می توانند از طریق مرورگر تلفن همراه به صورت مجازی و درکمتر از ۵ دقیقه تغییرنشانی خود را ثبت کنند.
وی اظهار داشت: این امکان به منظور تسریع و تسهیل امور شهروندان گرامی بوده و توصیه می‌ شود برای دریافت خدمات بهتر از دولت ، شهروندان در زمان تعیین شده نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام نمایند.
در پایان وی تصریح کرد: لازم به ذکر است، براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، دستگاه‌ها موظفند آخرین استعلام نشانی افراد برای ارائه خدمات را از سازمان ثبت احول استعلام و دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا