علم و فناوری

لزوم توسعه زیرساخت های ارتباطی شهرستان ماهنشان بر بستر فیبر نوری

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مهندس شبستانس مدیر مخابرات منطقه زنجان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ارتباطی شهرستان ماهنشان، بر توسعه زیرساخت های ارتباطی شهرها و روستاهای ماهنشان بر بستر فیبر نوری با استفاده از تکنولوژی FTTH تاکید کرد.
وی ایجاد مسیر پروتکشن بر بستر فیبر نوری شهرستان ماهنشان را مهم دانست و ادامه داد: برای پایداری ارتباطات و عدم قطعی نیاز به یک مسیر پشتیبان داریم که با فیبر کشی مسیر نیک پی به ماهنشان در آینده نزدیک این مشکل برطرف شده و منجر به پایداری ارتباط شهرستان و رضایت مشتریان خواهد شد. 
مهندس شبستانی به ارتقاء تکنولوژی و ایجاد سایت های جدید در چند روستا اشاره کرد و افزود: شرکت مخابرات با هدف حمایت از روستاهای محروم در حال ارتقاء تکنولوژی یا راه‌اندازی سایتهای جدید و افزایش پوشش‌دهی در سطح روستاهای استان می باشد. که این امر در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و محروم ماهنشان نیز، برای دسترسی به شبکه پایدار اینترنت، در غالب طرح USO اجرا می شود.
دکتر سرایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، دسترسی به اینترنت پرسرعت را مهم دانست و اظهار داشت: اینترنت پر سرعت حق همه مردم است و مجموعه فناوری و اطلاعات درصدد ایجاد زمینه و زیر ساخت‌های شبکه دسترسی مطلوب اینترنتی برای عموم است.
وی افزود: فناوری های مختلف اینترنت ثایت و ارتباطات سیار بر اساس تلفن همراه اول و ایرانسل در شهرستان ماهنشان وجود دارد. که حداقل پوشش ۳G در همه نقاط شهری را فراهم می کند. و مردم می توانند در همه نقاط شهر به اینترنت دسترسی  باشند.
دکتر سرایی در ادامه گفت: توسعه ارتباطات و اینترنت در مناطق روستایی در راستای تحقق عدالت بوده و از عوامل رونق اقتصادی و توسعه اشتغال در روستاها است. در حال حاضر ۸ پروژه، ایجاد یا ارتقاء تکنولوژی سایت در ۸ روستا در دستور کار قرار دارد.
وی توسعه دولت الکترونیک و توسعه کسب و کار دیجیتال را مهم دانست و ادامه داد: همواره سعی بر این بوده به واسطه تقویت و توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر ICT ” آی سی تی” از تشکل‌های صنفی این حوزه‌ حمایت داشته باشیم.
در ادامه جلسه فرماندار شهرستان ماهنشان بر حل مشکلات مخابراتی و ارتباطی شهرستان ماهنشان تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود، توسعه تجهیزات ارتباطی شهرستان ماهنشان در اولویت کار قرار گیرد و فرمانداری ماهنشان هم همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.
وی ارتباطات را از اولویت ها و مهم ترین مشکلات روستاها دانست و گفت: روستاهای ماهنشان جزو روستاهای دورافتاده و محروم محسوب می شوند و برقراری ارتباط مهم ترین دغدغه روستاییان می باشد.
در ادامه جلسه حاضرین درباره سایر مشکلات توسعه ارتباطی بحث و تبادل نظر نمودند.
گفتنی است، جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری استان با حضور مهندس شبستانی مدیر مخابرات منطقه زنجان، دکتر سرایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، فرماندار شهرستان ماهنشان، مهندس اربابی مدیر کل تنظیم مقررات شمال غرب و اعضای شورای راهبری در فرمانداری شهرستان ماهنشان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا