پزشکی و سلامت

خانه های هلال استان زنجان بیش از سه هزار نفر عضو دارد

خانه های هلال استان زنجان بیش از سه هزار نفر عضو دارد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح خانه های هلال در شهرستان های خرم دره و خدابنده  شمار این مراکز در سطح شهرها و روستاهای استان به ۲۰۸ باب رسید.

سید قاسم موسوی  افزود: از ۲۰۸ باب خانه هلال ۱۲۵ مرکز در روستاها و ۸۳  خانه نیز در سطح شهرهای استان زنجان فعال است.

به گفته وی، روستاهایی با بیش از ۲۰۰ خانوار در اولویت راه اندازی خانه های هلال است که تاکنون  ۱۲۹ دوره آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، همگانی خانه های هلال برای نفر یکهزار و ۹۹۵ نفر برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این آموزش ها با رعایت همه پروتکل های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار می شود.

موسوی تاکید کرد: هرچه میزان تجهیزات و نیروهای امدادی در سطح استان گسترش یابد در ساعت های اولیه حوادث امدادرسانی به نحو درست و اصولی انجام شده و منجر به کاهش آسیب ها و خسارت های جانی و مالی برای هموطنان می شود.

وی یادآوری کرد: سه هزار و  ۷۰ نفر عضو خانه های هلال در سطح استان زنجان هستند که از این تعداد یکهزار و ۶۳۲ نفر داوطلب و یکهزار و ۴۳۸ نفر دیگر نیز از جوانان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  افزایش تاب آوری جوامع شهری، روستایی و محلات، استفاده از ظرفیت محلات و روستاها برای تسریع در پاسخگویی به حوادث و سوانح و بالابردن توان خودامدادی مردم در مقابله با حوادث، ساماندهی، جذب، آموزش و مدیریت نیروهای داوطلب در حوادث و سوانح از اهداف راه اندازی خانه های هلال است.

موسوی افزود: تربیت تیم های امدادی جامعه محور و داوطلب در جوامع محلی با رویکرد تربیت نیروهای پاسخگوی اولیه در ساعات آغازین حوادث، مکان یابی و جانمایی فضاهای مناسب برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان در حوادث و سوانح و بهره گیری از ظرفیت خانه های هلال برای مدیریت و هدایت کمک های مردمی در حوادث و سوانح از دیگر اهداف تاسیس خانه های هلال در استان زنجان می باشد.

وی اضافه کرد: در روزهای گذشته خانه های هلال کتابخانه عمومی کوثر در شهرستان خرم دره و  خانه هلال حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) در شهرستان خدابنده با حضور مسئولان افتتاح شد.

https://www.asemanezanjan.ir/2021/12/12/اعطای-کالا-کارت-تا-50سقف-میلیون-تومان-بد/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا