اخبار ویژهپزشکی و سلامت

بروز رسانی تجهیزات هلال احمر با دخالت دادن شرکت های دانش بنیان

تجهیزات مورد نیاز را بومی‌سازی خواهیم کرد و به‌طور قطع پارک علم و فناوری و دانش بنیان را دخالت خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در هفته هلال‌احمر یک پایگاه فعالیت خود را در محور دندی ماهنشان آغاز خواهد کرد، گفت: ۲ پایگاه دیگر هم در استان کلنگ زنی خواهد شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان افزود: برای توسعه پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات ۱۰نقطه شناسایی شده که این مهم منطبق با آمایش سرزمین خواهد بود.
حکمت الله هاشمی افزود: وظیفه اصلی هلال احمر در جاده، رهاسازی حادثه‌دیدگان است، دستگاه‌های رهاسازی در هنگام حوادث اهمیت ویژه‌ای دارد و از طرفی برای شرکت‌های بیمه‌ای هم آورده دارد.
وی اظهار داشت: انتظار بر این است شرکت‌های بیمه‌ای هم برای تجهیزات مورد نیاز هلال‌احمر، کمک حال باشند، چرا که این تجهیزات گرانقیمت هستند.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم هلال احمر به روزرسانی تجهیزات با علم و فناوری روز است، اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز را بومی‌سازی خواهیم کرد و به‌طور قطع پارک و فناوری و دانش بنیان را دخالت خواهیم داد.
این مسوول ادامه داد: نیروی انسانی در حوزه آمادگی، به‌صورت تخصص و مهارت محور اهمیت بسزایی دارد و متناسب با تخصص‌ها نیروها به‌کارگیری خواهد شد
سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان با بیان اینکه جامعه بر موضوع پیشگیری هزینه کند، اضافه کرد: هزینه امروز به مراتب اثرگذاری بیشتری دارد چرا که در حادثه با جان و مال مردم سر و کار داریم و مؤلفه و برنامه اصلی جمعیت هلال احمر به موضوع پیشگیری به معنای واقعی است.
‌وی اظهار داشت: برنامه تحولی هلال‌احمر زنجان منطبق با چرخه مدیریت بحران خواهد بود و در حوزه امداد و نجات متولی و محور اصلی پاسخگویی به حوادث و سوانح است و طبق بررسی ها مخاطرات استان شناسایی شده و برای هر کدام از مخاطرات باید طرح عملیاتی داشته باشیم.
هاشمی اظهارداشت: در توسعه ارتقای سازمانی سه رکن اصلی انسان، فعالیت و فضا اهمیت دارد چون هزینه‌ها در حوادث و سوانح کاهش می‌یابد.
وی اظهار داشت: بسترها و زیر ساخت‌ها باید اصولی و منطق آمایش سرزمین باشد یعنی آراستگی نظم و انضباط در ارائه خدمات نمود داشته باشد.
هاشمی با بیان اینکه چرخه مدیریت بحران در جامعه به خوبی تبیین نشده است، خاطرنشان کرد: نهادینه کردن جامعه نسبت به حوادث و سوانح، شناسایی آسیب‌های مختلف، توانمندسازی جامعه، حلقه واسطه بین نیاز و نیازمندان، از برنامه های این نهاد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا