اقتصاد

برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و صنایع گرمایشی در کاسپین زنجان

برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و صنایع گرمایشی در کاسپین زنجان

مسعود بیات منش شامگاه سه شنبه در آئین افتتاح چهاردهمین ، از عوامل برگزار کننده نمایشگاه صنعت ساختمان تشکر کرد و گفت: این نمایشگاه بعد از دو سال وقفه به علت شرایط ویروس کرونا  در حوزه صنعت ساختمان برگزار می‌شود و جای خوشحالی دارد.

وی اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها با پروژه‌های تولید مسکن دولت مقارن است و قطعاً تاثیر خوبی در افزایش کیفیت ساخت و سازها خواهد گذاشت.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه در حوزه ساختمان یکی از دغدغه‌هایی که مدیران، کار فرمایان و پیمانکاران دارند پشتوانه مصالح ساختمانی است، گفت: فراهم کردن و تامین مصالح یکی از دغدغه‌هایی است که در خصوص تولید انبوه مسکن یک چالش و محدودیت به شمار می رود.

بیات منش با اشاره به سیاست‌های کلان در دولت جدید با عنوان جهش تولید مسکن با احداث یک میلیون واحد مسکونی طی یک سال در کشور، افزود: به طور قطع برپایی این نمایشگاه‌ها در راستای تأمین مصالح این تعداد واحد مسکونی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ساخت و ساز مسکن فاکتور مصالح میلگرد، بتن و سیمان مطرح است، ابراز داشت: ظرفیت‌های تولید ساخت مسکن در کشور بالا رفته و در یک ساختمان بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ قلم جنس و مصالح در تکمیل یک ساختمان به کار گرفته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه باعث می‌شود تا سازندگان، پیمانکاران و مدیران توان شرکتهای سازنده و تولید کننده مصالح صنعت ساختمان را شناسایی کنند.

بیات منش با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در شناسایی تولید مصالح و محصولات صنعت ساختمان به مدیران و پیمانکاران بسیار موثر است، افزود: نخستین نمایشگاه صنعت ساختمان بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا برپا شده و این حد از مشارکت توسط تولیدکنندگان قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه در زنجان مدیریت واحدی برای تولید مسکن وجود دارد متذکر شد: قطعاً این تولید کنندگان انگیزه پیدا می‌کنند تا دوباره در این استان حضور پیدا کنند و ما این نمایشگاه را یک شروع فرض می‌کنیم و باید برگزاری این نمایشگاه تداوم داشته باشد تا بتوانیم شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز مسکن و شناسایی محصولات متنوع باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت شده و با توجه به شناختی که مشتریان از انواع محصولات و شیوه‌های مختلف تولید آن پیدا کرده اند، در انتخاب آنها اثرگذار خواهد بود.

بیات منش ابراز داشت: این نمایشگاه می‌تواند یک تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی داشته و آن را کاهش دهد و استفاده از تکنولوژی‌های روز و توجه به تنوع و کیفیت نیز مدّ نظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه در طراحی‌ها دو عامل کنترلی وجود دارد، گفت: ضوابط آئین نامه ملی ساختمان را داریم که عامل کنترل کننده است که عدول از آن ضوابط پذیرفتنی نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در ساخت و سازهای مسکن به کیفیت بسیار توجه می‌شود، افزود: همچنین کنترل‌های کیفی که توسط آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود و مباحث حقوقی که پشتیبانی می‌شود بحث ساخت و ساز را مورد توجه قرار داده است.

بیات منش تصریح کرد: با توسعه فناوری‌ها و مباحث دانش بنیان که جزو مباحث روز در کشور است قطعاً تغییر مهمی در حوزه ساختمان را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در بازدیدی که از غرفه‌های مختلف داشتم از تکنولوژی روز استفاده شده و هزینه‌ها کنترل می‌شود، افزود: بعد از زلزله کرمانشاه مشکلی که در دیوارهای جدا کننده داشتیم، مشاهده شد سازه‌ها تاب و مقاومت در مقابل زلزله را داشتند و تنها نقطه ضعف اجرای دیوارهای جانبی بود و بعد از این زلزله آئین نامه‌هایی تدوین شد و در این میان مهندسین و پیمانکاران علاوه بر اینکه ضوابط آئین نامه‌های ملی ساختمان را رعایت می‌کنند به دنبال کیفیت و کنترل قیمت‌ها هم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا