اقتصاد

ضرورت بومی‌سازی بسته‌های تشویقی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور بر لزوم بومی‌سازی بسته‌های تشویقی برای بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری تاکید کرد و گفت: یکی از مولفه‌های مهم و اصلی در راستای توانمندسازی محلات ناکارآمد و بافت‌های فرسوده شهری، بومی‌سازی بسته‌های تشویقی است.
سیدعلی باب‌الحوائجی اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم، تسریع در روند نوسازی بافت‌های فرسوده است.
وی هدف این شرکت را نوسازی و بهسازی بافت فرسوده عنوان کرد و افزود: در این راستا برای بهسازی بافت فرسوده شهری بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه که در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران مصوب شده است، باید اجرا شود که در استان زنجان نیز بومی‌سازی و ابلاغ شده است.
نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور، تصریح کرد: بخشودگی کامل یا بخشی از هزینه‌های صدور پروانه، کاهش زمان صدور پروانه، اعطای تسهیلات مالی ارزان قیمت و … از مهم‌ترین حمایت‌های دولت به ساکنان بافت‌های فرسوده در صورت اقدام به نوسازی است.
باب‌الحوائجی با بیان اینکه برای تسریع در فرآیند نوسازی، وزارت راه و شهرسازی طی سال گذشته در گام نخست، برنامه سفیران نوسازی را در یک اقدام جهادی در ۱۰۰ شهر اجرایی کرد، ادامه داد: از مردم و رسانه‌ها در خواست داریم سفیر و نماینده نوسازی در محلات بافت فرسوده بوده و بسته‌های تشویقی را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بسته‌های تشویقی از سوی برخی از مسئولان اجرایی نشده است، عنوان کرد: اجرای این بسته‌ها می‌تواند در سرعت‌بخشی اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری بسیار تاثیرگذار باشد.
نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور،با بیان اینکه وقوع حوادث و بلایای طبیعی هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نیست، اضافه کرد: بروز اتفاقات جبران‌ناپذیر فقط برای همسایه نیست، به همین خاطر همه ما در قبال نوسازی بافت‌های فرسوده، مسئولیت قانونی و شرعی داریم، از این رو راهکارهای لازم برای تشویق مردم در محلات بافت فرسوده باید مد نظر شهرداران قرار گیرد.
باب‌الحوائجی در ادامه بر لزوم تقویت اطلاع‌رسانی تشویق ساکنان محلات بافت فرسوده نسبت به استفاده از بسته‌های تشویقی تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها و روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در این خصوص باید تلاش‌های زیادی کرده و از ظرفیت داوطلبان حلقه‌های میانی نیز استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا