علم و فناوری

افتتاح نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر در هفته پژوهش

افتتاح نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر در هفته پژوهش

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در حاشیه این نمایشگاه گفت: پژوهش یک روند هوشمندانه، هوشیارانه، خلاقانه و سامان‌مند برای یافت، بازگویی و بازنگری پدیده‌ها، رخدادها، رفتارها و انگاشته‌هاست. پژوهش همچنین برای استفاده از پدیده‌های موجود برای دستیابی به راهکارهای عملی و فناوری‌ها به‌کار می‌رود. اندیشیدن، پژوهش و نوآوری، اساسی‌ترین نیاز برای دستیابی به پیشرفت، توسعه، رفاه عمومی و استقلال واقعی است.

تاکید بر پژوهش و تشویق پژوهشگران و دانشمندان به فعالیت های پژوهشی مورد نیاز کشور، یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به خودکفایی است.

انصاری افزود: با توجه به اهمیت پژوهش و نقش آن در توسعه و کیفیت ‌بخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، هفته پژوهش فرصتی است تا بیش‌تر به رویکرد پژوهش در برنامه‌های مهارت‌آموزی پرداخته شود و برپایی این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی در راستای آشنایی عموم مردم با مهارت‌های رایگان و کم سرمایه بَر و البته تخصصی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

وی تأکید کرد: فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضامن آینده شغلی و مالی فردی است بنابراین ضروری است در راستای معرفی و اجرایی کردن آموزش‌های مهارتی علی الخصوص مهارت های کم سرمایه بَر گام برداریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از ارائه و معرفی حرفه‌های مهارت محور که با سرمایه کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال قابلیت راه‌اندازی دارند در این نمایشگاه خبر داد و افزود: ترویج و گسترش فرهنگ مهارت با تأکید بر مشاغل ارزان و ارتقای فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه و دستیابی به جهش مهارتی در راستای اشتغال مولد و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه است.

وی اظهار داشت: کارآفرینان مهارت آموخته و مربیان حاضر در نمایشگاه به ارائه راهکارهای راه‌اندازی کسب‌وکارهای ارزان پرداخته و بازدیدکنندگان با روش‌های نوین این کسب‌وکارها آشنا خواهند شد.

انصاری با اشاره به این‌که آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در راستای تحقق جهش تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) است، ایفاء می‌کند گفت: آموزش مهارتی نیروی بیکار فاقد مهارت به ‌منظور ورود به بازار کار و تصدی مشاغل و همچنین ارتقای مهارت افراد شاغل به‌ منظور افزایش بهره‌وری، دو رسالت مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

گفتنی است نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محورِ کم‌سرمایه‌بر  ۲۴ و ۲۵ آذرماه ۱۴۰۰ ، از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر در مرکز شماره ۳ خواهران الزهرا به نشانی: اراضی پایین کوه – میدان شورا – بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی دایر می‌باشد.

گفتنی است: همزمان با سراسر کشور و در راستای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌های خُرد و ارزان، نمایشگاه « فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر» در مرکز شماره ۳ خواهران الزهرا افتتاح  شد.

خبرنگار: بهروز حسینی ۶۶۵۶

۱۴۰۰/۰۹/۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا