فرهنگ و هنر

برگزاری شب خاطره “روایت حبیب”

برگزاری شب خاطره “روایت حبیب”

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،سردار اصانلو در شب خاطره «روایت حبیب» در زنجان گفت: جامعه جهانی به سردار سلیمانی نیاز داشت.

سردار حاج محمدتقی اوصانلو با اشاره به اینکه استان زنجان شهدای والامقامی دارد که در کنار حاج قاسم جنگیدند و جان خود را فدای نظام و اسلام کردند، اظهار داشت: خداوند عنایت ویژه‌ای به حاج  قاسم سلیمانی داشته و وی از عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس سالم ماند تا در جایی دیگر که نیاز بود حضور یافته و برای اسلام تلاش کرده و مدافع حرم شود.

سردار اصانلو با اشاره به خاطراتی مسعود بارزانی از نجات شهر‌های مختلف سوریه و عراق از سقوط حتمی توسط حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: خردادماه سال ۱۳۹۳ نیرو‌های داعش با پیشروی به سمت مناطق شمال عراق به سرعت توانستند مناطق مهمی از شمال این کشور از جمله موصل را به تصرف خود در آورند و در سوی دیگر نیز نیرو‌های داعشی پیشروی خود از مرز‌های غربی عراق در استان الانبار را آغاز و با تصرف بخش اعظمی از این استان، حرکت خود به سمت بغداد برای تصرف پایتخت کشور عراق را آغاز کردند.

اصانلو ادامه داد: بارزانی درباره این اقدام شهید سلیمانی می‌گوید که در روز‌های آغازین حمله داعش به عراق و نزدیک شدن تروریست‌ها به منطقه کردستان، شهید سلیمانی اولین کسی بود که برای کمک تسلیحاتی و نظامی به ما اعلام آمادگی کرد.

این همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: طبق گفته بارزانی نخستین کمک به اقلیم کردستان عراق در دفع خطر داعش و نیز ممانعت از سقوط اربیل، با فرمان و حمایت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

وی افزود: جامعه جهانی به سردار سلیمانی نیاز داشت زیرا مدیریت این سردار شهید، نتیجه مبارزات را تغییر می‌داد.

اصانلو با اشاره به اینکه حضور حاج قاسم زمینه ایستادگی در بین مردم را نیز ایجاد کرد، گفت: وجود فرماندهی، چون حاج قاسم زمینه پیروزی در سوریه و عراق بود.

وی ادامه داد: اگر درایت، شجاعت و هوش نظامی و دلسوزی حاج قاسم به یاری نیرو‌های پیشمرگه نمی‌آمد، شبی که تروریست‌های داعش به دروازه اربیل رسیده بودند فاجعه‌ای بزرگ رخ می‌داد و داعش با کشتار مردم کُرد، اقلیم کردستان را هم تصرف می‌کرد. اقدامات شهید سلیمانی بسیار در حفظ و تداوم و افزایش وحدت میان مردم منطقه برای بیرون راندن عناصر داعش اثر گذار و مهم بود.

وی در پایان و در توصیف چند کلمه‌ای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی عشق امام و رهبری و سرباز ولایت بود، ذکر «یا حسین» طنین انداز حسینیه اعظم زنجان و بدرقه سردار اصانلو بود.

گفتنی است، کاروان هنری «روایت حبیب» در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و با ویژه برنامه خاطره‌گویی همرزمان و همسنگران زنجانی شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی همراه بود که در شامگاه جمعه ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور جمعی از سرداران کشوری و استانی و مسئولین و آحاد مردم استان در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

خاطره‌گویی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء شمالغرب؛ سردار حاج محمدتقی اوصانلو در این مراسم با ذکر «لبیک یا خامنه‌ای» و یادی از شهدای استان زنجان از سوی مردم زنجان آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا