اقتصاد

رشد ۴۰۰ درصدی صادرات محصولات معدنی استان زنجان

رشد ۴۰۰ درصدی صادرات محصولات معدنی استان زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی ۷ ماهه سال جاری میزان صادرات محصولات معدنی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

مهندس ناصر فغفوری اظهار داشت: در این مدت یک میلیون دلار صادرات مواد معدنی از استان صورت گرفته است که این میزان در ۷ ماهه سال ۹۹ بالغ بر ۲۶۲ هزار دلار بوده است.

وی تصریح کرد: ارزش وزنی صادرات صورت گرفته در ۷ ماهه سال جاری ۱۸ هزار تن می باشد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۵ هزار تن بوده است و این امر حاکی از رشد ۲۸۰ درصدی صادرات به لحاظ وزنی محصولات معدنی استان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوشبختانه در این مدت شاهد رشد سایر بخش ها در امر صادرات بودیم عنوان کرد: در بخش صنعت نیز این افزایش را شاهد بودیم به طوریکه صادرات تولیدات صنعتی استان از ۱۲۴ میلیون دلار در سال گذشته به ۲۶۲ میلیون دلار در سال جاری رسیده است که شاهد رشد ۱۱۱ درصدی در این حوزه بودیم.

فغفوری افزود: ارزش وزنی صادرات محصولات صنعتی استان نیز نسبت به ۷ ماهه سال گذشته ۱۲۵ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: صادرات فرش نیز در این مدت افزایش یافته است و از رشد صد درصدی برخوردار بوده است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خاطر نشان ساخت: به طور کلی صادرات استان در ۷ ماهه امسال ۲۷۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱۱ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: ۱۷۴ هزار تن صادرات از استان در این مدت صورت گرفته است که این میزان در ۷ ماهه سال ۹۹ بالغ بر ۷۵ هزار تن بوده و این امر حاکی از رشد ۱۳۳ درصدی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا