سیاسی و اجتماعی

صدور سند واحدهای مسکونی روستایی استان بالاترازمیانگین کشوری  

صدور سند واحدهای مسکونی روستایی استان بالاترازمیانگین کشوری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، این نهاد انقلابی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان توانسته گام های مطلوبی در زمینه افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستاها و کاهش شکاف بین زندگی شهری و روستایی بردارد، اظهار کرد: تا کنون ۶۹۲۷۵ فقره سند مالکیت روستایی  و ۷هزار و ۵۰۰جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادر شده است.

رضا خواجه ای ادامه  داد: میزان صدور  سند برای واحدهای مسکونی روستایی  ۷۴/۷درصد در استان بوده  و این میانگین در سطح کشور ۶۳/۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد ومتقاضیان میتوانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند، افزود: صدور اسناد مالکیت فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است که در این راستا  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستا ها موفق عمل نموه است.

خواجه ای به اهداف عمده ثبت اسناد و املاک روستایی اشاره و خاطر نشان کرد: مدیریت کارآمد منابع زمین،کمک به مقاوم سازی مساکن ، تقویت هویت اجتماعی ، استفاده از تسهیلات بانکی ، کمک به رونق اقتصادی روستا ،برابری اجتماعی ،توسعه مشارکتهای مردمی ،جلوگیری از مهاجرتهای بی رویه و فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها از برخی اهداف این طرح به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: صدور سند مالکیت در روستاها، مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سند دار کردن املاک را افزایش می دهد.

وی به  نقش صدور اسناد مالکیت روستاییان در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: اولین و مهم‌ترین اقدام در این زمینه عبارت است از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد، زیرا بسیاری از این افراد در شرایطی هستند که به آینده ناامید هستند و ثبت دارایی آنها می‌تواند اطمینان‌های لازم را برایشان به وجود آورد.

وی تصریح کرد: ثبت دارایی محرومان در نظام‌های ثبتی و به ویژه روستاییان که عمدتا جزو محرومین حساب می‌شوند، می‌تواند باعث افزایش مشارکت آنها در فعالیت‌ها و گام‌های موثرشان در توسعه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا