سیاسی و اجتماعی

استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی و قانونی برای کاهش جمعیت کیفری مهم است

استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی و قانونی برای کاهش جمعیت کیفری مهم است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رییس کل دادگستری زنجان گفت: در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم ، مدیران شهرستان ابهر هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

گفتنی ااست، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در ادامه بازدید سرزده از حوزه های قضایی استان با حضور در شهرستان ابهر، از دادگستری و دادسرای ابهر بازدید کرد

رییس کل دادگستری استان زنجان در حاشیه بازدید سرزده از حوزه قضایی ابهر در دیدار با  رییس دادگستری و دادستان این شهرستان گفت :هدف از حضور در این حوزه قضایی ، بررسی مشکلات و دیدار چهره به چهره با همکاران و مراجعین و شنیدن صحبتها و مشکلات آنان است.

رییس شورای عالی قضایی استان با بیان اینکه عملکرد  حوزه قضایی ابهر را  نسبت به دور اول بازدید در  سال جاری کاملا متفاوت مشاهده کردیم  یاد آور شد : مشکل کمبود کادر قضایی و اداری در این شهرستان برطرف شده و در همین راستا امروز با رشد ۶۷ درصدی در تامین نیروی انسانی مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در حوزه قضایی ابهر به لحاظ کمی و کیفی در اجرای سیاستها و برنامه های قوه قضاییه   با یک جهش خوبی مواجه هستیم گفت : کاهش پرونده های نامتعارف، معوق ، کاهش مانده پرونده ها نسبت به موجودی  و ایجاد صلح و سازش از جمله این اقدامات است

وی تصریح کرد :کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده ها و کنترل ورودیها اموری هستند که نیازمند توجه و همت مضاعف همکاران در شهرستان ابهر می باشد که امیدواریم در آینده نزدیک این عقب ماندگیها برطرف گردد.

رییس کل دادگستری زنجان استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس در حوزه قضایی ابهر را بسیار خوب و ارزشمند بیان کرد و گفت : استفاده از ظرفیت نهادهای ارفاقی و قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان  بسیار مهم و اثر گذار است.

وی  در پاسخ به در خواست رییس دادگستری و دادستان ابهر مبنی بر  تعلل در عدم انتخاب فرماندار ،بخشدار و شهردار این شهرستان بر تعیین و تکلیف انتخاب مسئولان شهرستان تأکید و اظهار امیدواری کرد با پیگیری مسئولان،  این مشکل هرچه سریعتر برطرف و فرصت خدمتگزاری به مردم شهرستان بیش از این از دست نرود.

در سفر یک روزه رییس کل دادگستری استان و معاونین به شهرستان ابهر، بررسی مشکلات شهرستان ،دیدار چهره به چهره با کارکنان قضایی و اداری ، شنیدن مشکلات و صحبتهای مراجعین  و بازدید از شعب را می توان برشمرد.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا