سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

لزوم نگاه ویژه به حوزه سالمندان و توسعه مراکز نگهداری

باید در استان در حوزه سالمندان به مسائلی همچون توسعه مراکز نگهداری که  فوریت دارند، نگاه ویژه‌ای داشته ‌باشیم تا امید به زندگی و شرایط روحی آن‌ها را بهتر کند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، ابوالفضل رفیعی در شورای سالمندان استان زنجان، با بیان اهمیت تامین نیازهای زندگی در دوره سالمندی افزود: در حال حاضر نیز در بخشی از جامعه این فرهنگ وجود دارد که  تامین بخش اعظمی از نیازهای سالمندان توسط خانواده، انجام  شود و همچنین به لحاظ فرهنگی نیز آموزه‌های مختلف قرآنی داریم که اشاره می‌کند وجود سالمند یک برکت است.

وی با بیان اینکه سالمندی  یکی از پیامدهای زندگی به سبک جدید است و گریزی هم از آن نیست گفت: به این دلیل حاکمیت نیز باید نیاز آن‌ها را بداند و مسائل مربوط به سالمندی با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، باید دغدغه همه دستگاه‌های عضو این شورا باشد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان اظهارداشت: با انسجامی که داخل این شورا ایجاد خواهد شد، از همه ظرفیت‌ها برای پوشش اهداف استفاده خواهیم کرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه سالمندان وزنه‌هایی در نقطه به نقطه جامعه هستند و وجودشان مایه برکت است و باید تکریم شوند، تصریح کرد: همچنین بحث نگه‌داری و تکریم سالمند توسط فرزندان بارها در قرآن مطرح شده ‌است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: یک بخش از کارها در حوزه سالمندان باید فرهنگی باشد و باید کمیته‌هایی تشکیل دهیم که کارهایی را برای تکریم سالمندی و تقویت آن بخش زندگی انجام شود.

وی  با بیان اینکه ما می‌خواهیم به عنوان اجزا در شورای سالمندان در کنار هم کار کنیم و باید جایگاه هر جز به درستی تدوین شود  تا خروجی مناسبی داشته باشیم، ادامه داد: بخش فرهنگی و درمانی ریشه موضوع است و  باید در استان در حوزه سالمندان به مسائلی همچون توسعه مراکز نگهداری که  فوریت دارند، نگاه ویژه‌ای داشته ‌باشیم تا امید به زندگی و شرایط روحی آن‌ها را بهتر کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان  اظهارداشت: مراکزی که برای درمان و پیگیری نیازهای جسمی سالمندان است را نیز باید سازماندهی کنیم و  از یک جلسه تا جلسه بعد، باید کارهایی در  راستای بهبود امور سالمندان انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا