اخبار ویژهاقتصاد

واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در شهر زنجان

۴۰۰ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در شهر زنجان، همزمان با پویش پیامبر رحمت (ص) واگذار شد.

 به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در آیین واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان که با حضور معاون امنیتی و سیاسی استاندار ی زنجان و معاون امور هماهنگی استاندار برگزار شد، گفت: در راستای عملیاتی کردن اجرای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، همزمان با ایام ماه ربیع الاول در آئین پویش پیامبر رحمت (ص) در شهر زنجان ۴۰۰ قطعه زمین رایگان را به متقاضیان این طرح واگذار کرد.
وی با بیان اینکه دو هزار و ۳۰۰ خانواده در طرح جوانی جمعیت در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن ثبت نام کرده بودند، گفت: بعد از بررسی و پایش صورت گرفته، از این تعداد هزار خانواده در استان واجد شرایط هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: این اداره کل در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور نسبت به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برنامه ریزی و مدیریت لازم را دارد.
اسماعیلی ،با بیان اینکه ۴۰۰ قطعه زمین در غرب شهر زنجان کوی زیتون در دست آماده سازی به متقاضیان است،گفت: امروز این تعداد به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان با اولویت تعداد خانوار واگذار شد.
وی بیان داشت: همچنین خانواده‌هایی که واجد شرایط برای ثبت‌نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.
اسماعیلی بیان داشت: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده اند در صورت واجد شرایط بودن زمین رایگان تعلق می گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان یاد آور شد: خانواده هایی که دارای فرم «ج» قرمز هستند و سابقه مالکیت داشته باشند برای بار دوم می توانند از این حمایت قانونی استفاده کنند.
اسماعیلی تاکید کرد: طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جوانی جمعیت در همه شهرهای استان اجرا خواهد شد و با توجه به وجود مشکل در خصوص تامین زمین در برخی از شهرهای استان، از ظرفیت روستاهایی که در نزدیکی شهرها هستند برای ساخت مسکن، استفاده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا