فرهنگ و هنر

دیار غواصان دریادل؛ میزبان کاروان هنری «روایت حبیب»

دیار غواصان دریادل؛ میزبان کاروان هنری «روایت حبیب»

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، زنجانی‌ها میزبان کاروان هنری «روایت حبیب» با محوریت شهید سلیمانی خواهند بود.
امیر نعمتی رییس حوزه هنری استان زنجان از برگزاری مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سردار دلها در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: سومین برنامه از مجموعه برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» با محوریت شهید سلیمانی ۱۸ و ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ در زنجان برگزار خواهد شد.
نعمتی با بیان اینکه کاروان هنری «روایت حبیب» متشکل از جمعی از هنرمندان برجسته کشور است، ادامه داد: این رویداد فرهنگی هنری توسط ستاد مرکزی حوزه هنری و مکتب حاج قاسم در قالب مجموعه برنامه‌‌هایی با محوریت بیان وقایع و اتفاقاتی از رشادت‌های حضور شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس، مبارزه با اشرار و تروریست‌های تکفیری تدارک دیده شده ‌است که به صورت کاروان هنری از ۱۱ آذر ۱۴۰۰ به مدت یک ماه در ۱۰ استان حضور خواهند داشت که با مشارکت حوزه‌های هنری مراکز استانی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
وی افزود: آغاز حرکت کاروان هنری «روایت حبیب» از زادگاه سردار دلها، استان کرمان و سپس استان اصفهان بوده است که بر طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۱۸ و ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ این کاروان هنری میهمان زنجانی‌های ولایتمدار خواهد بود.
نعمتی با اشاره به برنامه‌های اجرای کاروان هنری«روایت حبیب» در استان زنجان گفت: در راستای برگزاری این رویداد فرهنگی هنری؛ حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان نیز با همکاری و مشارکت سپاه انصار المهدی(عج) و حسینیه اعظم زنجان، نهادها و تشکل‌های مردمی و هیأت مذهبی استان به برگزاری برنامه‌های متنوعی همچون شب خاطره، شعرخوانی، سرود و موسیقی، نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای تئاتر، نقالی و پرده‌خوانی اقدام خواهند نمود.
رییس حوزه هنری استان زنجان؛ برپایی غرفه نقاشی کودک و غرفه دلنوشته‌هایی برای حاج قاسم، و برپایی موکب و نمایشگاه عکس و آثار تجسمی از دیگر برنامه‌های اجرایی این رویداد فرهنگی هنری عنوان نمود.
وی به ویژه برنامه حضور کاروان هنری «روایت حبیب» در زنجان اشاره کرد و گفت: نصب و رونمایی از سردیس سردار حاج قاسم سلیمانی و برگزاری شب خاطره با حضور شخصیت‌های هنری و مذهبی ملی و استانی از ویژه برنامه‌های است که در روزهای ۱۸ و ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ (روزهای پنجشنبه و جمعه) در حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.
نعمتی ضمن قدردانی و تقدیر و تشکر از همراهی و پشتیبانی سپاه انصارالمهدی(عج) و مجموعه حسینیه اعظم زنجان در برگزاری این برنامه مردمی ارزشمند اظهار امیدواری کرد که با حضور و مشارکت آحاد مردم و مسئولین استان شاهد برگزاری مراسمی با شکوه و با عظمت در خور شأن شهدای مقاومت بویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی باشیم.
گفتنی است، کرمان، اصفهان، زنجان، کردستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی استانهای میزبان کاروان هنری روایت حبیب خواهند بود و اختتامیه این برنامه در تهران برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا