سیاسی و اجتماعی

لزوم جابجایی اهالی کوی فلسطین و تحویل واحدهای مسکونی جدید

لزوم جابجایی اهالی کوی فلسطین و تحویل واحدهای مسکونی جدید

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، استاندار زنجان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه عدالت باید در نظام جمهوری اسلامی رعایت شود، گفت: از تمام توان برای تحقق این امر مهم باید استفاده کنیم.

محسن افشارچی با بیان اینکه در برخی از مناطق استان مناطقی داریم که نیاز به نگاه ویژه دارند، اظهار کرد: باید منطقه کوی فلسطین جا به جا شده و خانه‌های جدیدی به خانوارها در این منطقه واگذار شود.

استاندار زنجان گفت: تلاش دولت در راستای تامین مسکن در کشور است و باید در راستای تحقق فراگیری عدالت و تامین مسکن که شعار اصلی انقلاب نیز جز این نیست، حرکت کنیم.

افشارچی به مسکن محرومین و حاشیه نشینی اشاره کرد و ابراز داشت: در خصوص پرداخت و بهره مندی این خانوارها از مسکن باید عدالت مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای بافت ناکارآمد شهری زنجان باید تصمیم عملی گرفته شده و ساخت و سازها هرچه سریع‌تر در این مناطق آغاز شود، افزود: در جابجایی ساکنین کوی فلسطین باید ارزش افزوده زمین‌های این منطقه در ارائه خدمات به اهالی لحاظ شود و طبق محاسبات انجام بگیرد.

استاندار زنجان تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر جابجایی کوی فلسطین و تحویل واحدهای مسکونی جدید به اهالی این منطقه انجام شود.

افشارچی با بیان اینکه ۸۰ درصد از ساکنان کوی فلسطین در کوی زیتون و ۲۰ درصد در کوی زنگان جانمایی شوند، گفت: برای ۱۱۳ خانواده مستقر در منطقه کوی فلسطین باید جانمایی مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ساکنین منطقه کوی فلسطین از نظر اقتصادی ضعیف هستند، گفت: بررسی بیشتر موضوع در جلسه ای که دو هفته آینده تشکیل می گردد، انجام خواهد گرفت.

استاندار زنجان با بیان اینکه اهالی کوی فلسطین باید نسبت به جابه‌جایی توجیه شوند، افزود: زمینه این کار هر چه سریع‌تر فراهم شود و از ظرفیت روحانی محله کوی فلسطین برای این مهم استفاده شود.

افشارچی با بیان اینکه مناطقی همچون نجف‌آباد، اسلام‌آباد و سایان با توجه به اینکه به عنوان سکونت‌گاه غیرمجاز شناخته می‌شوند و با بهسازی، شرایط را برای زندگی ساکنین تسهیل کنیم، افزود: مناطقی همچون کوی فلسطین که  امکان بهسازی وجود ندارد باید جا به جا شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا