فرهنگ و هنر

ارسال و داوری۱۴۰ اثر در جشنواره صدف زخمی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بود گفت: در این مدت در حدود ۱۴۰ اثر در هفت بخش جشنواره توسط دبیرخانه دریافت شد.
سرهنگ پاسدار «سید شمس‌الدین موسوی» در مراسم اختتامیه جشنواره صدف زخمی اظهار داشت: یکی از راه‌های بیان احساسات شعر است، و این طرز بیان احساسات تاریخی طول و درازی است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از رخداد‌ها در گذر زمان کم اهمیت می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که ارزش و اهمیت دفاع مقدس علاوه بر اینکه کاهش نیافته بلکه روز به روز بیشتر می‌شود.
وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس رویدادی منحصر به فرد بوده که کهنگی و تکرار ندارد، اضافه کرد: هر روز زوایای جدیدی از این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود که باید به آن پرداخته شود.
سرهنگ موسوی با بیان اینکه باید از زبان هنر برای نشان دادن زیبایی‌های هشت سال دفاع مقدس استفاده شود، عنوان کرد: در این راه از هنر‌های بصری، سینما، موسیقی، تولید کتاب استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه دوازدهمین دوره جشنواره استانی شعر صدف زخمی خرداد‌ماه سال ۱۴۰۱ توسط اداره کل حفظ اثار استان زنجان در هفت بخش فراخوان شد گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بود و در این مدت در حدود ۱۴۰ اثر در هفت بخش جشنواره توسط دبیرخانه دریافت شد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به بخش‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: محور این جشنواره شعر دفاع مقدس؛ شعر دفاع با مضامین عاشورایی؛ شعر مقاومت ملل کشور‌های اسلامی؛ شعر دفاع و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع و جنگ نرم، شعر دفاع در حوزه کودک و نوجوان، و نقش زنان در دفاع مقدس هفت بخش فراخوان جشنواره شعر صدف زخمی است.
وی با اشاره به اینکه در این دوره آثار پس از دریافت توسط دبیر اجرایی جشنواره بررسی، کدبندی و موضوع‌بندی شد، اضافه کرد: آثار بی نام و با کد در اختیار دو داور جشنواره برای بررسی و انتخاب آثار برتر انجام شد که داوران پس از بررسی آثار طی یک جلسه حضوری به بحث و گفتگو و اعلام کد‌های برگزیده اقدام کردند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: در این دوره حدود ۱۴۰ اثر مرتبط به دبیرخانه رسید و از این بین ۱۴ نفر از شاعران در هفت بخش جشنواره انتخاب و یا شایسته تقدیر شناخته شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا